2016
Still Pictures as a Form of Learning
RODOVÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Still Pictures as a Form of Learning
Autoři
RODOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
New Zealand Journal of Research in Performing Arts and Educations: Nga mahi a Rehia no Aotearoa, Canterbury, University of Canterbury, 2016, 1178-7708
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Nový Zéland
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00093396
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
history lesson; still pictures; ancient Egypt; psychosomatic unity; team cooperation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2017 16:25, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
Anotace
V originále
This article describes a history lesson in which pupils working with still pictures studied the history of ancient Egypt. The aim of the article is to present the educational potential of a specific didactic method applying the psychosomatic unity of body and mind in order to inspire creativity in pupils. A necessary condition for creating still pictures is team cooperation.