J 2016

Still Pictures as a Form of Learning

RODOVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Still Pictures as a Form of Learning

Autoři

RODOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

New Zealand Journal of Research in Performing Arts and Educations: Nga mahi a Rehia no Aotearoa, Canterbury, University of Canterbury, 2016, 1178-7708

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nový Zéland

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00093396

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

history lesson; still pictures; ancient Egypt; psychosomatic unity; team cooperation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2017 16:25, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Anotace

V originále

This article describes a history lesson in which pupils working with still pictures studied the history of ancient Egypt. The aim of the article is to present the educational potential of a specific didactic method applying the psychosomatic unity of body and mind in order to inspire creativity in pupils. A necessary condition for creating still pictures is team cooperation.