2016
Determinanty účinnosti učitelských praxí
LOJDOVÁ, Kateřina, Michaela ONDRÁČKOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ, Sylva TREBUL'OVÁ, Blanka PRAVDOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Determinanty účinnosti učitelských praxí
Název anglicky
Determiners of Teaching Practice Effectiveness
Autoři
LOJDOVÁ, Kateřina, Michaela ONDRÁČKOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ, Sylva TREBUL'OVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ a Vlastimil ŠVEC
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 143 s. 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-8133-8
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-8133-2016
Štítky
Změněno: 8. 2. 2017 09:46, PhDr. Lea Novotná
V originále
V monografii je upozorněno na některé determinanty, které ovlivňují účinnost učitelských praxí studentů učitelství. Kapitoly se opírají zejména o výzkumy doktorandů. Jejich obsahem je utváření tacitních znalostí studentů v průběhu praxí, sdílení těchto znalostí s cvičným učitelem, reflexe studentů v průběhu praxí a tacitní dimenze učitelova hodnocení žáků. Monografie zahrnuje také kapitoly, které prezentují další závažné problémy účinnosti učitelských praxí: vnímání přínosu praxí studenty učitelství, podpora reflexe studentů jejich vzdělavateli, autonomní a heteronomní hodnocení jako determinanta učinnosti praxí a autorita a gender v interakci studentů učitelství se žáky v průběhu praxí
Anglicky
The monograph addresses several determining factors concerning the effectiveness of student teacher practicum. The chapters draw mainly on research performed by doctoral students. They discuss the formation of student tacit knowledge during teaching practice, sharing it knowledge with the mentor, student reflection during practicum and the tacit dimension of the teacher’s assessment of pupils. The book also contains chapters that present other serious problems with the effectiveness of teaching practice: student awareness of the benefit of teaching practice, support of student reflection by their educators, autonomous and heteronomous assessment as a determiner of teaching practice effectiveness and authority and gender in the interaction of student teachers with pupils during practicum.