ŠURANSKÝ, Pavel. Hudební vzdělávání od konce 19. století do 90. let 20. století se zaměřením na poslech hudby. In Musica Viva in Schola XXVIII. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hudební vzdělávání od konce 19. století do 90. let 20. století se zaměřením na poslech hudby
Název anglicky Music education with a focus on listening to music since the end of the 19th century to the 90s of the 20th century
Autoři ŠURANSKÝ, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Musica Viva in Schola XXVIII. 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093436
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky hudební výchova; učitel; sociologie; kognitivně sociální učení; estetické cítění; hudební dílo; skladatel
Klíčová slova anglicky music education; teacher; sociology; cognitive-social learning; aesthetic sensibilities; musical work; composer
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Šuranský, Ph.D., učo 361855. Změněno: 26. 2. 2017 11:48.
Anotace
Vyučování hudební výchovy se ve svém vývoji lišilo odlišnými funkcemi v nazírání na hudbu. Ke komplexní hudební výchově patří také schopnost hudbě naslouchat. Základní soubor doporučených skladeb hudebních skladatelů se během jednoho století měnil podle politického vývoje. Výzkumná studie se zaměřila na výběr uměleckých děl, která měla naučit žáky navazovat mnohotvárné kontakty s hudbou, aby ji dokázali přijímat a chápat.
Anotace anglicky
Teaching of Music education was, in its development, characterized by the different functions in the perception of the music. The significant part of a comprehensive music education includes the ability to listen to the music. The basic set of recommended songs of composers has changed due to political situation. The research is focused on choice of music works which should have been helpful in teaching students to establish diverse contacts with the music, so they would be able to accept and understand music as a special means of understanding the world.
Návaznosti
MUNI/A/0990/2015, interní kód MUNázev: Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny
Investor: Masarykova univerzita, Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:16