Hudební vzdělávání od konce 19. století do 90. let 20. století se zaměřením na poslech hudby
ŠURANSKÝ, Pavel. Hudební vzdělávání od konce 19. století do 90. let 20. století se zaměřením na poslech hudby. In Musica Viva in Schola XXVIII. 2016. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Hudební vzdělávání od konce 19. století do 90. let 20. století se zaměřením na poslech hudby |
Název anglicky | Music education with a focus on listening to music since the end of the 19th century to the 90s of the 20th century |
Autoři | ŠURANSKÝ, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Musica Viva in Schola XXVIII. 2016. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/16:00093436 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | hudební výchova; učitel; sociologie; kognitivně sociální učení; estetické cítění; hudební dílo; skladatel |
Klíčová slova anglicky | music education; teacher; sociology; cognitive-social learning; aesthetic sensibilities; musical work; composer |
Změnil | Změnil: Mgr. Pavel Šuranský, Ph.D., učo 361855. Změněno: 26. 2. 2017 11:48. |
Anotace |
---|
Vyučování hudební výchovy se ve svém vývoji lišilo odlišnými funkcemi v nazírání na hudbu. Ke komplexní hudební výchově patří také schopnost hudbě naslouchat. Základní soubor doporučených skladeb hudebních skladatelů se během jednoho století měnil podle politického vývoje. Výzkumná studie se zaměřila na výběr uměleckých děl, která měla naučit žáky navazovat mnohotvárné kontakty s hudbou, aby ji dokázali přijímat a chápat. |
Anotace anglicky |
---|
Teaching of Music education was, in its development, characterized by the different functions in the perception of the music. The significant part of a comprehensive music education includes the ability to listen to the music. The basic set of recommended songs of composers has changed due to political situation. The research is focused on choice of music works which should have been helpful in teaching students to establish diverse contacts with the music, so they would be able to accept and understand music as a special means of understanding the world. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0990/2015, interní kód MU | Název: Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny |
Investor: Masarykova univerzita, Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 15:19