KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Learning Conditions - Part of the Support System for Pupils in an Inclusive Classroom. In Hursen, C. Procedia Social and Behavioral Sciences. AMSTERDAM: ELSEVIER SCIENCE BV, 2015, s. 637-643. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.215.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Learning Conditions - Part of the Support System for Pupils in an Inclusive Classroom
Autoři KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání AMSTERDAM, Procedia Social and Behavioral Sciences, od s. 637-643, 7 s. 2015.
Nakladatel ELSEVIER SCIENCE BV
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00093448
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.215
UT WoS 000380499600097
Klíčová slova anglicky inclusion; diversity of pupils; inclusive classroom; conditions of inclusion; learning and teaching strategies; complex developing assessment; system of inclusion support
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 2. 2017 10:01.
Anotace
A classroom in an inclusive school is the main place where the learners' diversity is accepted, appreciated and worked with. However, a classroom is part of a wider school system and also general educational system from which the diversity support is derived. For successful implementation of inclusion in practice, suitable conditions must be created. In this paper we introduce The Support System for Pupils with Diverse Abilities which was created within the six-year research project which was realized at the Masaryk University in Brno. We are going to introduce the individual areas of the whole system and subsequently, we are going to focus on the conditions of inclusive education at the classroom level. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.
VytisknoutZobrazeno: 6. 7. 2024 02:39