ŠEĎOVÁ, Klára. Transforming teacher behaviour to increase student participation in classroom discourse. Teacher Development : An international journal of teachers' professional development. Taylor&Francis, 2017, roč. 21, č. 2, s. 225-242. ISSN 1366-4530. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/13664530.2016.1224775.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Transforming teacher behaviour to increase student participation in classroom discourse
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Teacher Development : An international journal of teachers' professional development, Taylor&Francis, 2017, 1366-4530.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00094629
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/13664530.2016.1224775
UT WoS 000396707900004
Klíčová slova anglicky teacher professional development; classroom discourse; student participation; action research
Štítky rivok
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 18. 3. 2020 16:31.
Anotace
This article draws on data from an action research project carried out in a lower secondary school environment in the Czech Republic. The project involved the implementation of a teacher professional development programme aimed at transforming teacher–student communication and reinforcing opportunities for student participation in classroom discourse. This article presents a description of a case study of transformation, in which a female teacher implemented triadic interaction, a communication structure in which students respond to each other immediately. The discussion shows that the processes involved in implementing triadic interaction in a classroom are not straightforward and entail overcoming certain dilemmas and harmonizing the teacher’s personal goals with goals set by the researchers. It also reveals that the process of transformation may cause temporary emotional distress in teachers as they abandon their habitual methods but that emotional tensions and dilemmas can be overcome by reflective discussion between teachers and researchers.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:42