KUBRICKÁ, Jana. Demokratické prvky v učebnicích: fráze nebo světonázor? Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání. Brno, 8.12.2016. In konference Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Demokratické prvky v učebnicích: fráze nebo světonázor? Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání. Brno, 8.12.2016
Název česky Demokratické prvky v učebnicích: fráze nebo světonázor?
Název anglicky Democratic values in textbooks: cliche or worldview?
Autoři KUBRICKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání konference Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/16:00093493
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky výzkum učebnic; učebnice cizích jazyků; kurikulum; ideologie; demokracie
Klíčová slova anglicky textbook research; foreign language textbooks; curriculum; ideology; democracy
Změnil Změnila: Mgr. Jana Kubrická, Ph.D., učo 12880. Změněno: 2. 5. 2018 22:42.
Anotace
Na základě dřívějších analýz obsahu učebnic anglického jazyka autorka posuzuje trendy v obsahu učebnic, poukazuje na vyprázdnění obsahu v učebnicích ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro střední školy a zamýšlí se nad způsoby prezentace a pojetí obsahu, které by u studentů rozvíjely kritické myšlení a hodnoty demokracie. Ve studii byla použita kritická analýza diskurzu a koncept Ecova otevřeného a uzavřeného textu.
Anotace anglicky
Based on previous analyses of textbook content the author examines trends in foreign language textbooks in the context of the Framework Educational Programme for secondary schools and considers the options for presentation of topics that promote the values of democracy and develop critical thinking. The methods of critical discourse analysis and the concept of Eco´s open and closed text were applied in the research.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:19