PŘIBYLOVÁ, Irena. Classics in the Classroom: Shakespeare in Contemporary Literature for the Young. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. Hradec Králové: Dpt. of English Language and Literature, Faculty of Education, University of Hradec Králové, 2016, roč. 3, č. 2, s. 114-119. ISSN 2336-3347.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Classics in the Classroom: Shakespeare in Contemporary Literature for the Young
Název česky S klasiky v učebně: Shakespeare v současné literatuře pro mládež
Autoři PŘIBYLOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, Hradec Králové, Dpt. of English Language and Literature, Faculty of Education, University of Hradec Králové, 2016, 2336-3347.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00096169
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Shakespeare; literatura pro mládež; manga; Velká Británie; Kanada;Nový Zéland
Klíčová slova anglicky Shakespeare; young adult literature; manga; Great Britain; Canada; New Zealand
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 27. 3. 2018 10:02.
Anotace
The paper explores selected examples of contemporary literature for young readers and the way they deal with Shakespeare’s plays. Manga Shakespeare provides a good example of a complex form which makes Shakespeare’s plays appealing to young readers. Novels by Shyam Selvadurai, Glen Huser, and Karen Healy give an idea of how Shakespeare’s plays are approached at schools in English speaking countries, and how understanding Shakespeare contributes to the identity of the young protagonists and their place in society.
Anotace česky
Příspěvek zkoumá, jak se ve vybraných oblastech současné literatury pro mládež v anglicky mluvících zemích pracuje s odkazem Shakespeara. Dobrý příklad komplexního přístupu užití Shakespearových her představují manga. Dále pak romány současných autorů Shyama Selvaduraie, Glena Husera a Haren Healyové m.j. ukazují, jak se Shakespearovy hry učí ve školách anglicky mluvících zemí a jak pochopení Shakespearea přispívá k formování identity mladého protagonisty a jeho místa ve společnosti.
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 17:51