HLADILOVÁ, Radka a Zdislava VOBORNÁ ZÁLESKÁ. Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě prvních dvou třetin 20. století. In Zuzana Selčanová, Barbora Šobáňová, Lenka Kaščáková, Ena Stevanovic, Miloš Kodejška. Teorie a praxe hudební výchovy IV. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2016, s. 218-222. ISBN 978-80-7290-875-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě prvních dvou třetin 20. století
Název česky Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě prvních dvou třetin 20. století
Název anglicky Musical Preferences of University Students in the Czech Republic 2015
Autoři HLADILOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) a Zdislava VOBORNÁ ZÁLESKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Praha, Teorie a praxe hudební výchovy IV, od s. 218-222, 5 s. 2016.
Nakladatel Univerzita Karlova v Praze
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093593
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7290-875-2
Klíčová slova česky Výzkum; hudební preference; vysokoškolská mládež; hudba 20. století; schopnost identifikace skladatelů; vzdělání; posluchač.
Klíčová slova anglicky Research; music preferences; university students; music of the 20th century; identification of composers; atittudes to music; education; respondent.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zdislava Voborná Záleská, učo 363141. Změněno: 10. 1. 2023 09:27.
Anotace
Studie reflektuje výsledky celonárodního hudebně sociologického výzkumu s názvem Výzkum hudebních preferencí, který byl zaměřen na artificiální hudbu prvních dvou třetin 20. století a byl realizován týmem z Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Výzkum byl pojat na národní celostátní úrovni - byl určen vysokoškolským studentům v ČR a probíhal prostřednictvím zvukových dotazníků, kdy respondenti vyjadřovali svůj postoj ke slyšené hudbě. Tento příspěvek je shrnutím dosažených výsledků výzkumného šetření - obsahuje výsledky pozitivních, neutrálních a negativních postojů respondentů ke slyšeným skladbám, výsledky identifikace skladatelů, důvody ukončení poslechu aj. Výsledky daného výzkumu též nepřímo představují jistou sondu týkající se kvality receptivní výchovy školní hudební výchovy a mohou být vnímány jako zpětná vazba pro učitele hudebních výchov.
Anotace anglicky
Research of Musical Preferences, which was focused on art music of the first two thirds of the twentieth century was held by research team from Music Department of Faculty of Education of Masaryk University in 2015. There search was implemented on national level – it was aimed at university students in the Czech republic and it was conducted via audio questionnaires, through which respondents expressed thein attitude to music samples. This paper presents the result s achieved in music research – it contains the results of positive, neutral and negative attitudes of the respondents to musical samples, outputs of identification of composers, reasons of the respondents for finishing listening to music samplesetc. The results of the Research of Musical Preferences also indirectly represent certain probeconcerning the quality of receptive aspects of Music Education in schools and could be perceived as a feedback for teachers of Music Education.
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 09:16