2017
O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství
ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Dana KNOTOVÁZákladní údaje
Originální název
O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství
Název anglicky
Entering on thin ice. Oral History Research in Contemporary History Education
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí) a Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Mnoho tváří orální historie. Od teorie a metodologie k výzkumné praxi, výuce i popularizaci, 15.-16. 2. 2017, Brno, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00094642
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
základní škola; učitel; každodenní život; dějiny školství; orální historie; výzkum; normalizace
Klíčová slova anglicky
primary school; teacher; everyday life; history of education; oral history; research; contemporary history
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 4. 4. 2018 13:46, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Autoři prezentovali hlavní výsledky výzkumného projektu s názvem „Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství“. Cílem projektu bylo prozkoumat a poznat základní školy a život učitelů v období normalizace v tehdejším Jihomoravském kraji. V příspěvku byly popsány výsledky projektu, a to jak v oblasti metodologie, tak i hlavních vědeckých poznatků.
Anglicky
The authors presented the main results of a research project called "Everyday Life of Basic Schools in the Normalization Period as Seen by Teachers: Applying Oral History to Research in the History of Contemporary Education". The aim of the project was to explore and identify elementary school teacher and lives in a period of normalization in the former South Moravian region (Czechoslovakia, 1969-1989). The paper described the results of the project, both in methodology and the main scientific findings.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaV |
|