k 2017

O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství

ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Dana KNOTOVÁ

Základní údaje

Originální název

O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství

Název anglicky

Entering on thin ice. Oral History Research in Contemporary History Education

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí) a Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Mnoho tváří orální historie. Od teorie a metodologie k výzkumné praxi, výuce i popularizaci, 15.-16. 2. 2017, Brno, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00094642

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

základní škola; učitel; každodenní život; dějiny školství; orální historie; výzkum; normalizace

Klíčová slova anglicky

primary school; teacher; everyday life; history of education; oral history; research; contemporary history

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 4. 4. 2018 13:46, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

Autoři prezentovali hlavní výsledky výzkumného projektu s názvem „Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství“. Cílem projektu bylo prozkoumat a poznat základní školy a život učitelů v období normalizace v tehdejším Jihomoravském kraji. V příspěvku byly popsány výsledky projektu, a to jak v oblasti metodologie, tak i hlavních vědeckých poznatků.

Anglicky

The authors presented the main results of a research project called "Everyday Life of Basic Schools in the Normalization Period as Seen by Teachers: Applying Oral History to Research in the History of Contemporary Education". The aim of the project was to explore and identify elementary school teacher and lives in a period of normalization in the former South Moravian region (Czechoslovakia, 1969-1989). The paper described the results of the project, both in methodology and the main scientific findings.

Návaznosti

GA14-05926S, projekt VaV
Název: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství