O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství
ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Dana KNOTOVÁ. O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství. In Mnoho tváří orální historie. Od teorie a metodologie k výzkumné praxi, výuce i popularizaci, 15.-16. 2. 2017, Brno. 2017. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství |
Název anglicky | Entering on thin ice. Oral History Research in Contemporary History Education |
Autoři | ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí) a Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | Mnoho tváří orální historie. Od teorie a metodologie k výzkumné praxi, výuce i popularizaci, 15.-16. 2. 2017, Brno, 2017. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/17:00094642 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | základní škola; učitel; každodenní život; dějiny školství; orální historie; výzkum; normalizace |
Klíčová slova anglicky | primary school; teacher; everyday life; history of education; oral history; research; contemporary history |
Štítky | rivok |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 4. 4. 2018 13:46. |
Anotace |
---|
Autoři prezentovali hlavní výsledky výzkumného projektu s názvem „Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství“. Cílem projektu bylo prozkoumat a poznat základní školy a život učitelů v období normalizace v tehdejším Jihomoravském kraji. V příspěvku byly popsány výsledky projektu, a to jak v oblasti metodologie, tak i hlavních vědeckých poznatků. |
Anotace anglicky |
---|
The authors presented the main results of a research project called "Everyday Life of Basic Schools in the Normalization Period as Seen by Teachers: Applying Oral History to Research in the History of Contemporary Education". The aim of the project was to explore and identify elementary school teacher and lives in a period of normalization in the former South Moravian region (Czechoslovakia, 1969-1989). The paper described the results of the project, both in methodology and the main scientific findings. |
Návaznosti | |
---|---|
GA14-05926S, projekt VaV | Název: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství |
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství |
VytisknoutZobrazeno: 16. 10. 2024 17:01