ŠVEC, Vlastimil, Petr SVOJANOVSKÝ, Blanka PRAVDOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ, Michaela ONDRÁČKOVÁ a Sylva TREBUĽOVÁ. Determinanty účinnosti učitelských praxí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 143 s. Pedagogika v teorii a praxi (Svazek 3). ISBN 978-80-210-8132-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8133-2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Determinanty účinnosti učitelských praxí
Název česky Determinanty účinnosti učitelských praxí
Název anglicky Determinants of the effectiveness of teaching practice
Autoři ŠVEC, Vlastimil (203 Česká republika, garant, domácí), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí), Blanka PRAVDOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí), Barbora ŠIMŮNKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Michaela ONDRÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Sylva TREBUĽOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 143 s. Pedagogika v teorii a praxi (Svazek 3), 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093611
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8132-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8133-2016
Klíčová slova česky praxe studentů učitelství; reflektivní praxe; tacitní znalosti; gender; authorita
Klíčová slova anglicky pre-service teachers' teaching practice; reflective practice; tacit knowledge; gender; authority
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 3. 2017 09:58.
Anotace
V monografii je upozorněno na některé determinanty, které ovlivňují účinnost učitelských praxí studentů učitelství. Jednotlivé kapitoly se zabývají utvářením tacitních znalostí studentů v průběhu praxí, sdílením těchto znalostí s cvičným učitelem, reflexí studentů v průběhu praxí a tacitní dimenzí učitelova hodnocení žáků. Monografie zahrnuje také kapitoly, které prezentují další závažné problémy účinnosti učitelských praxí: vnímání přínosu praxí studenty učitelství, podpora reflexe studentů jejich vzdělavateli, autonomní a heteronomní hodnocení jako determinanta učinnosti praxí a autorita a gender v interakci studentů učitelství se žáky v průběhu praxí. Publikace vyšla též on-line s ISBN 978-80-210-8133-8.
Anotace anglicky
The monograph highlights some of the determinants that influence the effectiveness of student teachers' teaching practice. Chapters deal with shaping the tacit knowledge of students during practice, sharing this knowledge with the mentor teacher, student reflection during their teaching practice and the tacit dimensions of teacher assessment of pupils. The monograph also includes chapters which present more serious problems regarding the effectiveness of teaching practice: the perceived benefits of the teaching practice among student teachers, the support of students' reflection by their educators, autonomous and heteronomous evaluation as a determinant of the effectiveness of teaching practice and authority and gender in student teachers' interaction with pupils during teaching practice. On-line book: ISBN 978-80-210-8133-8.
Návaznosti
MUNI/A/1317/2014, interní kód MUNázev: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 22:02