Detailed Information on Publication Record
2016
Determinanty účinnosti učitelských praxí
ŠVEC, Vlastimil, Petr SVOJANOVSKÝ, Blanka PRAVDOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Determinanty účinnosti učitelských praxí
Name in Czech
Determinanty účinnosti učitelských praxí
Name (in English)
Determinants of the effectiveness of teaching practice
Authors
ŠVEC, Vlastimil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Blanka PRAVDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina LOJDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora ŠIMŮNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Michaela ONDRÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Sylva TREBUĽOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 143 pp. Pedagogika v teorii a praxi (Svazek 3), 2016
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00093611
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8132-1
Keywords (in Czech)
praxe studentů učitelství; reflektivní praxe; tacitní znalosti; gender; authorita
Keywords in English
pre-service teachers' teaching practice; reflective practice; tacit knowledge; gender; authority
Tags
Reviewed
Změněno: 30/3/2017 09:58, Dana Nesnídalová
V originále
V monografii je upozorněno na některé determinanty, které ovlivňují účinnost učitelských praxí studentů učitelství. Jednotlivé kapitoly se zabývají utvářením tacitních znalostí studentů v průběhu praxí, sdílením těchto znalostí s cvičným učitelem, reflexí studentů v průběhu praxí a tacitní dimenzí učitelova hodnocení žáků. Monografie zahrnuje také kapitoly, které prezentují další závažné problémy účinnosti učitelských praxí: vnímání přínosu praxí studenty učitelství, podpora reflexe studentů jejich vzdělavateli, autonomní a heteronomní hodnocení jako determinanta učinnosti praxí a autorita a gender v interakci studentů učitelství se žáky v průběhu praxí. Publikace vyšla též on-line s ISBN 978-80-210-8133-8.
In English
The monograph highlights some of the determinants that influence the effectiveness of student teachers' teaching practice. Chapters deal with shaping the tacit knowledge of students during practice, sharing this knowledge with the mentor teacher, student reflection during their teaching practice and the tacit dimensions of teacher assessment of pupils. The monograph also includes chapters which present more serious problems regarding the effectiveness of teaching practice: the perceived benefits of the teaching practice among student teachers, the support of students' reflection by their educators, autonomous and heteronomous evaluation as a determinant of the effectiveness of teaching practice and authority and gender in student teachers' interaction with pupils during teaching practice. On-line book: ISBN 978-80-210-8133-8.
Links
MUNI/A/1317/2014, interní kód MU |
|