KOVÁŘOVÁ, Alena. Phonetische Fehler - Bewertung mündlicher Leistungen. In 24. internationale GeSuS-Fachtagung Linguistik- und Literaturtage „Sprachen verbinden“ Brno 22.-24.6.2016. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Phonetische Fehler - Bewertung mündlicher Leistungen
Název česky Fonetické chyby - hodnocení mluveného projevu
Název anglicky Phonetic mistakes – evaluation of speech
Autoři KOVÁŘOVÁ, Alena.
Vydání 24. internationale GeSuS-Fachtagung Linguistik- und Literaturtage „Sprachen verbinden“ Brno 22.-24.6.2016, 2016.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Typy výslovnostních chyb, specifičnost výuky cizojazyčné výslovnosti, hodnocení výslovnosti cizího jazyka
Klíčová slova anglicky Types of pronunciation mistakes, foreign language teaching, evaluating pronunciation of foreign language
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PhDr. Alena Kovářová, učo 2647. Změněno: 8. 3. 2017 22:06.
Anotace
Im Fremdsprachenunterricht ist die Einübung der korrekten Aussprache immer mit der Behebung von verschieden Aussprachefehlern verbunden. Das Ziel der Fremdsprachenvermittlung liegt in der Kommunikation, wobei gerade die falsche Aussprache die Kommunikation oft negativ beeinflusst. Jeder Lerner hat außerdem seine eigenen und für ihn typischen Aussprachefehler. Es ist die Aufgabe des Lehrers nicht nur die mündliche Leistung der Lerner richtig zu bewerten, sondern auch auf Grund seines methodischen Fachwissens ihnen auf optimale Weise zu helfen. In dem Beitrag wird auch eine mögliche Typologie der Aussprachefehler präsentiert.
Anotace česky
Ve výuce cizích jazyků je nácvik korektní výslovnosti vždy spojen s odstraňováním různých výslovnostních chyb. Cílem učení se cizímu jazyku je komunikace, přičemž špatná výslovnost komunikaci často negativně ovlivňuje. Každý žák má ovšem své vlastní a pro něj typické výslovnostní chyby. Úkolem učitele není jen ústní projev žáků správně ohodnotit, ale má jim na základě své odborné metodické průpravy optimálním způsobem pomoci tyto chyby odstraňovat. Příspěvek přináší také možnou typologii výslovnostních chyb.
Anotace anglicky
When teaching a foreign language proper pronunciation depends on unteaching mistakes in pronunciation. When studying a foreign language, the goal is communication and mistakes in pronunciation make the communication difficult. Every student does may have specific mistakes in pronunciation. A teacher should be able to guide a student in reducing mistakes, not only evaluate the pronunciation, a proper educations in this is required. In this talk we present an alternative typology of pronunciation mistakes.
VytisknoutZobrazeno: 12. 7. 2024 10:43