BILOVÁ, Štěpánka. ICT in an ESP classroom - looking for a balance. Online. In Pixel. Conference proceedings. ICT for language learning. Florence: Libreria Universitaria, 2016, s. nestránkováno, 3 s. ISBN 978-88-6292-806-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ICT in an ESP classroom - looking for a balance
Autoři BILOVÁ, Štěpánka.
Vydání Florence, Conference proceedings. ICT for language learning. od s. nestránkováno, 3 s. 2016.
Nakladatel Libreria Universitaria
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-88-6292-806-9
Klíčová slova anglicky English for Specific Purposes; technology in language learning; Google Docs; Socrative; legal English
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 3. 4. 2017 12:39.
Anotace
ICT has become an inseparable part of language teaching; e-learning or blended learning is a must especially in a university environment and mobile learning with its wide range of applications is increasingly popular due to unlimited ways of employing them. This paper is focused exclusively on the use of technology in a face-to-face setting, specifically in an undergraduate course of legal English; however, the findings and suggestions could be further generalized to any university course of English for Specific Purposes. Although the majority of current university students belong to the generation of digital natives, our experience suggests that not all of them may be enthusiastic about using their laptops, tablets or smart phones in the course of the lesson since the answer to the choice “a pen or a keyboard” is not 100% the same. The paper addresses the question of balancing the number of technology activities throughout a 4-semester undergraduate legal English course, the author shares good practice from using Google Docs and Socrative for various tasks reaching specific learning goals.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:19