D 2016

Creativity in foreign language teaching

ŠEVEČKOVÁ, Monika

Základní údaje

Originální název

Creativity in foreign language teaching

Vydání

Wroclaw, Poland, Journal of Education, Culture and Society, od s. 180-188, 9 s. 2016

Nakladatel

University of Wroclaw

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISSN

Klíčová slova anglicky

cognitive linguistics; creativity; folklore; foreign language; game; motivation; pedagogy; Russian
Změněno: 7. 4. 2017 11:31, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

Creativity development in foreign language teaching means a good opportunity for students to effectively build language competences and increases the motivation for learning. The practical examples of learning Russian derive from folklore materials (songs, tales, etc.) and also from current matters, which represent the spiritual culture (films, poems, etc.). Besides increasing the level of foreign language knowledge, students are extending their familiarity of facts (realia) during the creative language games. In this paper we describe the recent findings in the field and propose possible directions for future research.