2016
Creativity in foreign language teaching
ŠEVEČKOVÁ, MonikaZákladní údaje
Originální název
Creativity in foreign language teaching
Autoři
Vydání
Wroclaw, Poland, Journal of Education, Culture and Society, od s. 180-188, 9 s. 2016
Nakladatel
University of Wroclaw
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
ISSN
Klíčová slova anglicky
cognitive linguistics; creativity; folklore; foreign language; game; motivation; pedagogy; Russian
Změněno: 7. 4. 2017 11:31, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
Creativity development in foreign language teaching means a good opportunity for students to effectively build language competences and increases the motivation for learning. The practical examples of learning Russian derive from folklore materials (songs, tales, etc.) and also from current matters, which represent the spiritual culture (films, poems, etc.). Besides increasing the level of foreign language knowledge, students are extending their familiarity of facts (realia) during the creative language games. In this paper we describe the recent findings in the field and propose possible directions for future research.