Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1374018, author = {Janíková, Věra}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, keywords = {learning and teaching foreign languages; identity; language identity; theory; research}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Učení a vyučování cizích jazyků a identita}, volume = {26}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1374018 AU - Janíková, Věra PY - 2016 TI - Učení a vyučování cizích jazyků a identita JF - Pedagogická orientace VL - 26 IS - 1 SP - 24-50 EP - 24-50 PB - Česká pedagogická společnost SN - 12114669 KW - learning and teaching foreign languages KW - identity KW - language identity KW - theory KW - research N2 - V posledních přibližně šedesáti letech dochází k dynamickému rozvoji výzkumu procesů učení a vyučování cizích jazyků, s podobnou mírou intenzity jsou rovněž vytvářeny nové teorie, které ozřejmují intencionální a incidentální procesy osvojování jazyků. V obou těchto oblastech se odrážejí nejen nejnovější poznatky relevantních vědních disciplín, ale i požadavky současné společnosti na jazykové vzdělávání. Předložená studie se soustřeďuje na jednu z oblastí, která se stává v poslední době zejména v zahraničí velmi frekventovaným tématem odborného diskurzu v rámci didaktiky cizích jazyků. Touto oblastí jsou komplexní a mnohodimenzionální vztahy mezi jazykem/jazyky a identitou/identitami jedince. V úvodní části příspěvku je podán stručný vhled do konceptualizace identity a nástin vybraných teorií učení a osvojování jazyků, v nichž lze zřetelně identifikovat společné jmenovatele se současným chápáním identity. Poté následuje souhrnná charakteristika vztahů jazyka a identity. Následující část představuje oblasti výuky cizích jazyků, v nichž se konstrukt identity zrcadlí zvláště zřetelně a v závěru je exemplárně představen dosavadní výzkum zaměřený na zkoumání jazyka a identity v kontextu učení a vyučování cizích jazyků. ER -
JANÍKOVÁ, Věra. Učení a vyučování cizích jazyků a identita. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost, 2016, roč.~26, č.~1, s.~24-50. ISSN~1211-4669.
|