2016
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků
ANDRÁŠIK, Tomáš, Petra FUKOVÁ, Marie CHVÁLOVÁ, Simona KALOVÁ, Tereza POTŮČKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků
Název česky
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků
Název anglicky
Research on learning and teaching of foreign languages
Autoři
ANDRÁŠIK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Petra FUKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Marie CHVÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Simona KALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tereza POTŮČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martina HULEŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Blanka POJSLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana VELIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra CHLÁDKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Markéta DENKSTEINOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Pavla JAHODOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1st ed. Brno, 241 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173, 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00093730
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8497-1
Klíčová slova česky
didaktika cizích jazyků; učení a vyučování cizím jazykům; teoretický a empirický výzkum
Klíčová slova anglicky
foreign language didactics; foreign language learning and teaching; theoretical and empirical research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2018 11:16, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
V originále
Předložená odborná kniha nabízí hlubší vhled do konceptualizační i operacionalizační roviny výzkumu didaktiky cizích jazyků. Jsou zde v různé míře akcentovány specializační trendy této oborové didaktiky, které ji chápou jako epistemologickou analýzu oboru a jako ontogenezi didaktického myšlení, V publikaci jsou představeny přehledové, teoretické a metodologické texty, stejně jako texty empirického charakteru, které vycházejí z konkrétních výzkumných projektů realizovaných v rámci doktorského studijního programu Didaktika cizího jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, jenž se primárně zaměřuje na osvojování cizích jazyků v rámci formálního školního vzdělávání.
Anglicky
The present monograph entitled Research on learning and teaching of foreign languages deals with the area of foreign language didactics and offers a new contribution to the discussion about the most prominent trends within the field. The book presents both theoretical and empirical studies which have been realized by the students of the doctoral study programme of Foreign Language Didactics at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno. Due to the interdisciplinary character of the fi eld, the topics covered within the monograph are diverse and reflect the most widely discussed issues within the area. Moreover, the book also adds to the contemporary efforts to achieve the emancipation of foreign language didactics as a full-fledged scientific discipline.
Návaznosti
MUNI/A/0961/2015, interní kód MU |
|