B 2016

Výzkum učení a vyučování cizích jazyků

ANDRÁŠIK, Tomáš, Petra FUKOVÁ, Marie CHVÁLOVÁ, Simona KALOVÁ, Tereza POTŮČKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Výzkum učení a vyučování cizích jazyků

Název česky

Výzkum učení a vyučování cizích jazyků

Název anglicky

Research on learning and teaching of foreign languages

Autoři

ANDRÁŠIK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Petra FUKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Marie CHVÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Simona KALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tereza POTŮČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martina HULEŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Blanka POJSLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana VELIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra CHLÁDKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Markéta DENKSTEINOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Pavla JAHODOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1st ed. Brno, 241 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173, 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00093730

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8497-1

Klíčová slova česky

didaktika cizích jazyků; učení a vyučování cizím jazykům; teoretický a empirický výzkum

Klíčová slova anglicky

foreign language didactics; foreign language learning and teaching; theoretical and empirical research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2018 11:16, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

Anotace

V originále

Předložená odborná kniha nabízí hlubší vhled do konceptualizační i operacionalizační roviny výzkumu didaktiky cizích jazyků. Jsou zde v různé míře akcentovány specializační trendy této oborové didaktiky, které ji chápou jako epistemologickou analýzu oboru a jako ontogenezi didaktického myšlení, V publikaci jsou představeny přehledové, teoretické a metodologické texty, stejně jako texty empirického charakteru, které vycházejí z konkrétních výzkumných projektů realizovaných v rámci doktorského studijního programu Didaktika cizího jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, jenž se primárně zaměřuje na osvojování cizích jazyků v rámci formálního školního vzdělávání.

Anglicky

The present monograph entitled Research on learning and teaching of foreign languages deals with the area of foreign language didactics and offers a new contribution to the discussion about the most prominent trends within the field. The book presents both theoretical and empirical studies which have been realized by the students of the doctoral study programme of Foreign Language Didactics at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno. Due to the interdisciplinary character of the fi eld, the topics covered within the monograph are diverse and reflect the most widely discussed issues within the area. Moreover, the book also adds to the contemporary efforts to achieve the emancipation of foreign language didactics as a full-fledged scientific discipline.

Návaznosti

MUNI/A/0961/2015, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Akronym: AKTEV V)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty