Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1374041, author = {Klapko, Dušan}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-2-202}, keywords = {power discourse; Roma pupil; social inclusion; discourse analysis; newspaper}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Prolínání mocenských diskursů v týdeníku Učitelské noviny: sociální inkluze romských žáků v českém školství}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/5455/4554}, volume = {26}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1374041 AU - Klapko, Dušan PY - 2016 TI - Prolínání mocenských diskursů v týdeníku Učitelské noviny: sociální inkluze romských žáků v českém školství JF - Pedagogická orientace VL - 26 IS - 2 SP - 203-227 EP - 203-227 PB - Masaryk University SN - 12114669 KW - power discourse KW - Roma pupil KW - social inclusion KW - discourse analysis KW - newspaper UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/5455/4554 L2 - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/5455/4554 N2 - Cílem této výzkumné stati je analýza výpovědí o edukaci romských žáků jako žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí, resp. žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Analýza výpovědí je zaměřena na diskursy utvářející školskou realitu z pohledu týdeníku Učitelské noviny. Výklad je zasazen do kontextu novely školského zákona, zabývajícího se sociální inkluzí. Pro metodologické účely byly použity nástroje diskursivní analýzy. V našem výzkumu jsme dospěli k analýze diskursivních pozic mluvčích, k výčtu mocenských diskursů, k popisu konstrukcí sociálně znevýhodněného prostředí romských žáků a k analýze strategií konstrukcí sociální reality z pohledu mluvčích. ER -
KLAPKO, Dušan. Prolínání mocenských diskursů v týdeníku Učitelské noviny: sociální inkluze romských žáků v českém školství. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Masaryk University, 2016, roč.~26, č.~2, s.~203-227. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-2-202.
|