Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1374045, author = {Kratochvílová, Jana}, address = {Ostrava}, booktitle = {Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí}, edition = {první}, keywords = {kye competencies; project-based teaching; self-reflection; self-evaluation}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Ostrava}, isbn = {978-80-7464-866-3}, pages = {78-93}, publisher = {Ostravská univerzita}, title = {Sebereflexe kompetencí k projektové výuce - zdroj profesního rozvoje studentů}, year = {2016} }
TY - CHAP ID - 1374045 AU - Kratochvílová, Jana PY - 2016 TI - Sebereflexe kompetencí k projektové výuce - zdroj profesního rozvoje studentů VL - neuveden PB - Ostravská univerzita CY - Ostrava SN - 9788074648663 KW - kye competencies KW - project-based teaching KW - self-reflection KW - self-evaluation N2 - V příspěvku navazujeme na evaluační výzkum profesních kompetencí studentů oboru Učitelství 1. stupně ZŠ Pedagogické fakulty MU, které studenti uplatňují při realizaci projektové výuky. Výzkum provádíme pravidelně každý rok po realizaci projektů na souvislé praxi studentů ve 4. ročníku s cílem zkvalitnit výuku a tím i osvojené kompetence studentů (Kratochvílová, 2006, 2007, 2011, 2014). Naším záměrem je v tomto příspěvku: a) popsat podmínky, které pro realizaci projektů v praxi studenti mají; b) zmapovat obtíže studentů v průběhu realizace projektu; c) poukázat na přínos realizovaného projektu pro studenty a c) komparovat úroveň osvojených kompetencí studentů (výstupy předmětu Praktikum výukových projektů) s daty získanými v roce 2016. Pozornost zaměřujeme zejména na znalosti, dovednosti a postoje, které studenti v minulosti považovali za nejméně osvojeny a zvládnuty. Využíváme k tomu smíšený design, kvantitativní i kvalitativní analýzu sebereflexe studentů. Úroveň osvojených kompetencí studentů zjišťujeme z kvantitativního sebehodnoticíhonástroje, který je zaměřen na posouzení znalostí, dovedností, postojů a zkušeností studentů po realizaci výukového projektu studenty v praxi. Kvantitativní data doplňujeme o kvalitativní analýzu popisu průběhu projektu a jeho sebereflexe.Výsledky poukazují na význam zavádění změn do výuky na základě evaluace profesních kompetencí studentů a tím i na jejich profesní rozvoj. Za velmi cenné považujeme rozvoj kompetence diagnostické a intervenční, psychodidaktické a didaktické. Plánování projektu a jeho realizaci v praxi studenti považují za velmi přínosnou zkušenost. ER -
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Sebereflexe kompetencí k projektové výuce - zdroj profesního rozvoje studentů. In \textit{Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí}. první. Ostrava: Ostravská univerzita, 2016, s.~78-93. ISBN~978-80-7464-866-3.
|