Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1374101, author = {Budínová, Irena}, article_number = {2}, keywords = {gifted pupils; algebraic thinking; word tasks that lead to equations; strategies of solving}, language = {cze}, issn = {1805-7217}, journal = {Svět nadání}, title = {Aritmetické postupy v algebraických úlohách používané nadanými žáky na 1. stupni ZŠ}, url = {http://www.talentovani.cz/documents/10157/662115/Aritmeticke+postupy+v+algebraickych+ulohach.pdf/5dde4918-4cf7-4b2b-8b1d-e466a686612c}, volume = {V.}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1374101 AU - Budínová, Irena PY - 2017 TI - Aritmetické postupy v algebraických úlohách používané nadanými žáky na 1. stupni ZŠ JF - Svět nadání VL - V. IS - 2 SP - 12-42 EP - 12-42 PB - Národní institut dětí a mládeže MŠMT SN - 18057217 KW - gifted pupils KW - algebraic thinking KW - word tasks that lead to equations KW - strategies of solving UR - http://www.talentovani.cz/documents/10157/662115/Aritmeticke+postupy+v+algebraickych+ulohach.pdf/5dde4918-4cf7-4b2b-8b1d-e466a686612c L2 - http://www.talentovani.cz/documents/10157/662115/Aritmeticke+postupy+v+algebraickych+ulohach.pdf/5dde4918-4cf7-4b2b-8b1d-e466a686612c N2 - Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na řešitelské strategie nadaných žáků 1. stupně u úloh rovnicového charakteru. Algebra patří k neoblíbeným částem školské matematiky. Žákům dělá problém přechod od aritmetického způsobu uvažování, který používají většinu školní docházky. Jednou z možností, jak u žáků nastartovat algebraické způsoby myšlení, je zadávání úloh rovnicového charakteru. Jedná se o slovní úlohy, které mohou řešit již žáci prvního stupně. Je přitom nutné sledovat strategie, které žáci při řešení používají – ty mohou napovědět, zda se žák nachází více na aritmetické nebo algebraické úrovni uvažování. Studie se pokusila nahlédnout do uvažování nadaných žáků 1. stupně ZŠ. O nadaných žácích se často soudí, že jim jde ve škole všechno snáz. Pozorujeme, zda to platí i v případě úloh rovnicového charakteru, nebo zda i nadaní žáci potřebují v této oblasti uvědomělé vedení. ER -
BUDÍNOVÁ, Irena. Aritmetické postupy v algebraických úlohách používané nadanými žáky na 1. stupni ZŠ. \textit{Svět nadání}. Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2017, V., č.~2, s.~12-42. ISSN~1805-7217.
|