B 2016

Options in speech therapy intervention from an early age to adulthood

BOČKOVÁ, Barbora, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ a Petr KOPEČNÝ

Základní údaje

Originální název

Options in speech therapy intervention from an early age to adulthood

Název česky

Možnosti logopedické intervence od raného věku po dospělost

Autoři

BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, domácí), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka HORÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 187 s. 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00093740

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8411-7

Klíčová slova česky

Logopedická intervence; raný věk, předškolní věk, školní věk, adolescence, dospělost, narušená komunikační schopnost, sluchové postižení

Klíčová slova anglicky

Speech therapy; early age; preschool age; school age; adolescence; adulthood; impaired communication ability; hearing impairment

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2017 14:07, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Publikace se zaměřuje na poskytování logopedické intervence v České republice se zřetelem k péči od raného věku po dospělost. Součástí textu je rovněž kapitola zacílená na podporu dětí se sluchovým postižením. V textu jsou reflektovány teoretické poznatky i informace získané z aktuálních výzkumných šetření, dále je kladen důraz na nejčastější druhy narušené komunikační schopnosti u dětí. Text sleduje logopedické přístupy k dětem raného a předškolního věku, u nichž řečový a jazykový vývoj determinuje přítomnost sluchového postižení, reflektována je také činnost školských poradenských zařízení a související novelizované legislativní předpisy. V souvislosti s dospělým věkem nabízí text výsledky výzkumných šetření u osob s mentálním postižením a možnosti logopedické terapie v dospělém věku.

Návaznosti

MUNI/A/0989/2015, interní kód MU
Název: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty