B 2016

Integrating Physical Education and Geography - Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark

VLČEK, Petr, Tatjana PLANINC, Hana SVOBODOVÁ, Søren WITZEL CLAUSEN, Keld CONRADSEN et. al.

Základní údaje

Originální název

Integrating Physical Education and Geography - Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark

Název česky

Integrace tělesné výchovy a geografie - případová studie České republiky, Slovinska a Dánska

Autoři

VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Tatjana PLANINC (705 Slovinsko), Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí), Søren WITZEL CLAUSEN (208 Dánsko), Keld CONRADSEN (208 Dánsko), Irena HERGAN (705 Slovinsko), Eduard HOFMANN (203 Česká republika, domácí), Mojca ILC KLUN (705 Slovinsko), Michal LUPAČ (203 Česká republika, domácí), Vladislav MUŽÍK (203 Česká republika, domácí), Matej OGRIN (705 Slovinsko), Hana ŠERÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Vesna ŠTEMBERGER (705 Slovinsko), Marek TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí), Maja UMEK (705 Slovinsko) a Esben VOLSHØJ (208 Dánsko)

Vydání

1. vyd. Brno, 169 s. Physical education and Health education, sv. 2, 2016

Nakladatel

Masaryk University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00088724

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8518-3

Klíčová slova česky

Physical Education; Geography; integration; curriculum; integration; comparison; the Czech Republic; The Republic of Slovenia; Denmark

Klíčová slova anglicky

Tělesná výchova; Geografie; integrace; kurikulum; srovnání; Česká republika; Slovinsko; Dánsko

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 4. 2017 13:14, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

This is the first book of a new series published by the Faculty of Education, Masaryk University on topical issues in physical and health education. This book aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from three countries, the Czech Republic, Denmark and the Republic of Slovenia, to reveal how integration is embedded at the policy level. A questionnaire survey of teachers shows how the integrated curriculum is implemented in practice. The book also includes examples of interdisciplinary cooperation between the two subjects. e-ISBN 978-80-210-8519-0

Česky

Publikace „Integrating Physical Education and Geography“ je výstupem činnosti mezinárodní sítě C.A.L.M.A.Z, která se zabývá možnostmi interdisciplinární spolupráce ve výuce zeměpisu a tělesné výchovy, a to zejména v rovnně výzkumné. Aktivními členy sítě a autory publikace jsou zástupci univerzitních pracovišť v České republice, Slovinsku a Dánsku. Cílem publikace je představit, jak participující státy přistupují v jejich kurikulu ke kooperaci ve výuce zeměpisu a tělesné výchovy. Na tuto kooperaci je nahlíženo ze dvou hledisek – prostřednictvím obsahové analýzy a komparace kurikulárních dokumentů je zjištěno, jestli a jak je tato kooperace zakotvena v teoretické rovině. Výsledky dotazníkového šetření s učiteli v zapojených státech pak představují stručnou sondu do realizační formy kurikula. V závěru jsou diskutovány a srovnány možné přístupy k integraci z pohledu kurikula jednotlivých států a jsou doplněny praktickými ukázkami, které jsou ukázkami práce skupiny C.A.L.M.A.Z. e-ISBN 978-80-210-8519-0

Návaznosti

GA16-00695S, projekt VaV
Název: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie