2016
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků
JANÍKOVÁ, Věra a Světlana HANUŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků
Název česky
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků
Název anglicky
Research on learning and teaching of foreign languages
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 241 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173, 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Editorství odborné knihy
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8497-1
Klíčová slova česky
didaktika cizích jazyků; učení a vyučování cizím jazykům; teoretický a empirický výzkum
Klíčová slova anglicky
foreign language didactics; foreign language learning and teaching; theoretical and empirical research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2017 12:43, Dana Nesnídalová
V originále
Předložená odborná kniha nabízí hlubší vhled do konceptualizační i operacionalizační roviny výzkumu didaktiky cizích jazyků. Jsou zde v různé míře akcentovány specializační trendy této oborové didaktiky, které ji chápou jako epistemologickou analýzu oboru a jako ontogenezi didaktického myšlení, V publikaci jsou představeny přehledové, teoretické a metodologické texty, stejně jako texty empirického charakteru, které vycházejí z konkrétních výzkumných projektů realizovaných v rámci doktorského studijního programu Didaktika cizího jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, jenž se primárně zaměřuje na osvojování cizích jazyků v rámci formálního školního vzdělávání.
Anglicky
The present monograph entitled Research on learning and teaching of foreign languages deals with the area of foreign language didactics and offers a new contribution to the discussion about the most prominent trends within the field. The book presents both theoretical and empirical studies which have been realized by the students of the doctoral study programme of Foreign Language Didactics at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno. Due to the interdisciplinary character of the fi eld, the topics covered within the monograph are diverse and reflect the most widely discussed issues within the area. Moreover, the book also adds to the contemporary efforts to achieve the emancipation of foreign language didactics as a full-fledged scientific discipline.
Návaznosti
MUNI/A/0961/2015, interní kód MU |
|