BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. 1. vyd. Brno: MU, 2016, 384 s. ISBN 978-80-210-8508-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název česky Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název anglicky Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education
Autoři BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí), Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Monika AUGUSTINOVÁ (203 Česká republika, domácí), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dana BUČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Adéla ĎÁSKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka DOLEŽALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona FIALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Helena GAJDOŠÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka HORÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Miroslava HYNŠTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Soňa CHALOUPKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tinatin CHITORELIDZE (268 Gruzie, domácí), Barbora ILGNEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Godwin Jude Uchenna IROKABA (566 Nigérie, domácí), Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, domácí), Eva MINÁŘOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dana NOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Zuzana PAŽITNÁ (703 Slovensko, domácí), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavla PITNEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra RÖDEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina ŠIMČÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kristina ŠIMEČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra ŠEVČÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Veronika UHROVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan VIKTORIN (203 Česká republika, domácí) a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 384 s. 2016.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093784
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8508-4
Klíčová slova česky žák se speciálními vzdělávacími potřebami; podpora; podpůrná opatření; inkluzivní vzdělávání; málotřídní škola; klima třídy; asistent pedagoga
Klíčová slova anglicky pupil with special educational needs; support; support measures; inclusive education; small school; climate in the class; pedagogical assistant
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 31. 3. 2017 13:58.
Anotace
Výzkumná monografie se zabývá problematikou vzdělávání v inkluzivní škole. Aspekty podpory osob se speciálními vzdělávacími potřebami jsou ve výzkumných šetřeních analyzovány z pohledu vyučujících, rodičů, asistentů pedagoga i samotných žáků. Výzkumná monografie je členěna do pěti tematických celků, členěných do dílčích kapitol. Úvodní tematický celek zahrnuje také kapitoly zaměřené na problematiku inkluzivního vzdělávání z perspektivy zahraničí. K hlavním tématům patří komplexní podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole, funkce speciálně pedagogické diagnostiky a rozvoj komunikačních a sociálních kompetencí žáka. Nezbytnou součástí systematické podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je odborná péče, zahrnující péči zdravotnickou, psychologickou i speciálněpedagogickou.
Anotace anglicky
The research monograph deals with education in an inclusive school. Aspects of support for people with special educational needs in research surveys are analyzed from the perspective of teachers, parents, teaching assistants and students themselves. The research monograph is divided into five thematic units, divided into sub-chapters. Introductory thematic unit also includes chapters focusing on issues of inclusive education from the foreign perspective. The main topics include comprehensive support for pupils with special educational needs in mainstream school, functions of special educational diagnostics and the development of communication and social skills of the pupil. An essential part of systematic support for pupils with special educational needs is professional care - including medical, psychological and special educational care.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUNázev: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 7. 10. 2024 14:35