Detailed Information on Publication Record
2016
Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování
KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ et. al.Basic information
Original name
Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování
Name in Czech
Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování
Name (in English)
Inclusion as a way to prevent the development of behavioural problems
Authors
KACHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika BUCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Michaela FIALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza KRČMÁŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Viktor KRIŽO (703 Slovakia, belonging to the institution) and Petra SEGEŤOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 174 pp. 2016
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00093785
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8509-1
Keywords (in Czech)
etopedie; inkluze; dítě v riziku; intervence; pedagog; prevence; problémy a poruchy v chování; studie; výzkum; žák
Keywords in English
special education; inclusion; at risk children; intervention; teacher; prevention; emotional and behavioural disorders; study; research; pupil
Tags
Reviewed
Změněno: 7/7/2017 09:47, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Publikace představuje výsledky výzkumných šetření zaměřených na otázky spojené se situací dětí v riziku, s problémy a s poruchami emocí a chování, na možnosti jejich prevence, intervence a zvládání v etopedické praxi. V jednotlivých kapitolách je mapováno a analyzováno školní a rodinné prostředí z pohledu rizikových a ochranných faktorů. Zkoumán je rovněž význam institucionální výchovy u dětí pocházejících z nepodnětného a sociálně znevýhodněného prostředí. Inkluzivní přístup se ukazuje jako efektivní možnost řešení těchto problémů.
In English
The publication provides findings of research studies whose objects of interest are children at risk, children with behavioural difficulties or behavioural end emotional disorders and the possibility of prevention, intervention and copying strategies in the field of special educational practice. The chapters are dealing with the school and family environment from the view of risk and protective factors. The publication focuses on the meaning of institutional care for children growing up in a non-stimulating social environment. Inclusive education is the effective way to solve these problems.
Links
MUNI/A/0989/2015, interní kód MU |
|