B 2016

Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování

KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování

Name in Czech

Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování

Name (in English)

Inclusion as a way to prevent the development of behavioural problems

Authors

KACHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika BUCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Michaela FIALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza KRČMÁŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Viktor KRIŽO (703 Slovakia, belonging to the institution) and Petra SEGEŤOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 174 pp. 2016

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00093785

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8509-1

Keywords (in Czech)

etopedie; inkluze; dítě v riziku; intervence; pedagog; prevence; problémy a poruchy v chování; studie; výzkum; žák

Keywords in English

special education; inclusion; at risk children; intervention; teacher; prevention; emotional and behavioural disorders; study; research; pupil

Tags

Reviewed
Změněno: 7/7/2017 09:47, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace představuje výsledky výzkumných šetření zaměřených na otázky spojené se situací dětí v riziku, s problémy a s poruchami emocí a chování, na možnosti jejich prevence, intervence a zvládání v etopedické praxi. V jednotlivých kapitolách je mapováno a analyzováno školní a rodinné prostředí z pohledu rizikových a ochranných faktorů. Zkoumán je rovněž význam institucionální výchovy u dětí pocházejících z nepodnětného a sociálně znevýhodněného prostředí. Inkluzivní přístup se ukazuje jako efektivní možnost řešení těchto problémů.

In English

The publication provides findings of research studies whose objects of interest are children at risk, children with behavioural difficulties or behavioural end emotional disorders and the possibility of prevention, intervention and copying strategies in the field of special educational practice. The chapters are dealing with the school and family environment from the view of risk and protective factors. The publication focuses on the meaning of institutional care for children growing up in a non-stimulating social environment. Inclusive education is the effective way to solve these problems.

Links

MUNI/A/0989/2015, interní kód MU
Name: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masaryk University, Category A