B 2016

Profesní vidění učitelů a jeho rozvíjení prostřednictvím videoklubů

JANÍK, Tomáš, Eva MINAŘÍKOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK et. al.

Základní údaje

Originální název

Profesní vidění učitelů a jeho rozvíjení prostřednictvím videoklubů

Název anglicky

Teachers' professional vision and its development through videoclubs

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Klára ULIČNÁ (203 Česká republika, domácí) a Miroslav JANÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 154 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 42, 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00088736

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8304-2

Klíčová slova česky

profesní vidění; učitel; vzdělávání učitelů; video; videoklub

Klíčová slova anglicky

professional vision; teacher; teacher education; video; videoclubs

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 4. 2017 15:05, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příslušníci různých profesí se odlišují nejen svými znalostmi, dovednostmi a činnostmi, které vykonávají, ale také tím, jak vnímají – vidí – situace, které se vztahují k výkonu profese: odlišují se svým profesním viděním. Tato kniha je výsledkem výzkumného projektu Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka) (2013-2016). Kladla si za cíl uvést koncept profesního vidění do domácího odborného diskursu a vytvořit a výzkumně ověřit koncepci profesních videoklubů jakožto možností rozvíjení profesního vidění učitelů. Výzkumná část knihy představuje s oporou o kvalitativní studie nejen povahu profesního vidění učitelů anglického jazyka, ale i to, jak se změnilo po účasti ve videoklubech. Kniha chce přispět k diskusi o profesním vidění jako součásti profesionality učitele a o možnostech využití profesních učících se komunit a videosekvencí výuky ve vzdělávání učitelů. e-ISBN 978-80-210-8305-9

Anglicky

Members of various professions differ not only in their knowledge, skills, and activities they perform but also in how they perceive – or see – the situations that are part of their professional practice: they differ in their professional vision. This book is a result of the research project Exploring professional vision and its development through video-based analysis (from the perspective of teachers of English as a foreign language) (2013-2016). It aims to introduce the concept of professional vision into Czech educational science discourse and set up and empirically evaluate videoclubs as a means of developing teachers professional vision. Based on qualitative studies, the empirical part of the paper describes English teachers professional vision and its changes after videoclubs. The book aims to contribute to the discussion on professional vision as part of teachers professionality and on the possibilities of using learning communities and videos in teacher education. e-ISBN 978-80-210-8305-9

Návaznosti

GA13-21961S, projekt VaV
Název: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
Investor: Grantová agentura ČR, Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)