POTŮČKOVÁ, Tereza. TAKING THE DISTANCE OUT OF ''DISTANCE LEARNING'' THROUGH TECHNOLOGY. Online. In Jan Beseda. DisCo 2016: Towards open education and information societ: 11th conference reader. Prague: Center for Higher Education Study, 2016, s. 7-11. ISBN 978-80-86302-62-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název TAKING THE DISTANCE OUT OF ''DISTANCE LEARNING'' THROUGH TECHNOLOGY
Autoři POTŮČKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Prague, DisCo 2016: Towards open education and information societ: 11th conference reader, od s. 7-11, 5 s. 2016.
Nakladatel Center for Higher Education Study
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093799
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-86302-62-1
UT WoS 000390841900002
Klíčová slova anglicky Verso; Distance learning; The Right Question Institute; Question Formulation Technique
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 22. 3. 2017 18:07.
Anotace
The term distance learning as we know it no longer applies to modern trends in education. Distance learning today allows learners to be much closer to their teacher than in most regular face-to-face lessons. With such opportunities as web-conferencing, social networks, educational videos etc., students are brought right into the learning process through an innovative and inclusive way of learning. Modern tools provide students with unique opportunities for developing their skills. One such tool is a web-based application called Verso. The aim of this paper is to explore the potential of technological tools designed for distance learning, specifically the ones promoting the skill of asking questions. Inspired by the Right Question Institute, the paper will present the importance of asking questions and ways and approaches of incorporating this skill into the curriculum.
Návaznosti
MUNI/A/0961/2015, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Akronym: AKTEV V)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 21:24