KUROWSKI, Martina. Vybrané oblasti edukace žáků-uprchlíků v České republice (The selected areas of education of the refugee pupils in the Czech Republic). 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vybrané oblasti edukace žáků-uprchlíků v České republice
Name in Czech Vybrané oblasti edukace žáků-uprchlíků v České republice
Name (in English) The selected areas of education of the refugee pupils in the Czech Republic
Authors KUROWSKI, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00093801
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Azyl; migrace; žák-uprchlík; edukační strategie; bariéry edukace; podpůrná opatření
Keywords in English Asylum; migration; refugee pupil; educational strategy; educational barrier; support provision
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Changed: 8/3/2017 15:59.
Abstract
Disertační práce „Vybrané oblasti edukace žáků-uprchlíků v České republice“ pojednává o tématu vzdělávání specifické skupiny uprchlíků na českých základních školách. Práce je rozdělena dle klasického paradigmatu na teoretickou a empirickou část. Sledovanou problematiku dělíme do tří rovin od nejobecnějších legislativních opatření týkajících se vzdělávání žáků-uprchlíků, přes promítnutí legislativy do konkrétních praktických opatřeních na školách, po nejužší rovinu, která je zároveň nejrozsáhlejší součástí našeho výzkumného šetření a souvisí s konkrétními edukačními jevy ve školní třídě.
Abstract (in English)
The doctoral thesis “The selected areas of education of the refugee pupils in the Czech Republic” deals with the topic of education of the specific group of refugees in the Czech grammar schools. The thesis is divided, according to the classical paradigm, into the theoretical and empirical parts. The problematics we focus on are divided into three layers - from the most general legislative measures concerning the education of pupils-refugees, over projecting these measures into the specific actions taken by the schools, to the most specific layer, which is also the largest part of our research, and which relates to the particular educational actions in the classroom.
Links
MUNI/A/1216/2015, interní kód MUName: Vybrané oblasti sociální pedagogiky v pozornosti začínajících výzkumníků
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 15/5/2024 06:46