ŠINDELKOVÁ, Monika and Irena PLUCKOVÁ. Rešerše odborné literatury týkající se prekonceptů jako východiska k problematice miskonceptů (Literature search of topic preconceptions as the starting point to the misconception). In 11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie. Sborník příspěvků. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rešerše odborné literatury týkající se prekonceptů jako východiska k problematice miskonceptů
Name (in English) Literature search of topic preconceptions as the starting point to the misconception
Authors ŠINDELKOVÁ, Monika and Irena PLUCKOVÁ.
Edition 11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie. Sborník příspěvků. 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Miskoncept; prekoncept; žákovo pojetí učiva; anorganická chemie; prvky periodické soustavy.
Keywords in English Misconception; Preconception; Student´s conception; Inorganic chemistry; Elements of the periodic system.
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Changed: 22/3/2017 09:49.
Abstract
Přednáška na konferenci: Každý žák si přináší ze svého každodenního života mnoho osobních zkušeností a představ. Tyto představy o různých pojmech a tématech mohou být někdy mylné či naprosto špatné. Pro shrnutí těchto představ používáme komplexní pojem miskoncepce (miskoncept). Miskoncepty úzce souvisí a v jistém slova smyslu vychází z prekonceptů, s nimiž každý žák do vzdělávacího procesu vstupuje. Tento příspěvek je zaměřen na literární rešerši právě problematiky prekonceptů v rámci přírodovědných předmětů a to autorů odborných publikací v České republice a částečně i zahraničních autorů.
Abstract (in English)
A conference lecture: Every student brings from his everyday life many personal experiences and ideas. These ideas about the different concepts and topics can sometimes be mistaken or completely wrong. We use term misconception. Misconceptions are closely related with preconceptions that start the educational process for students. This paper focuses on a literature search preconceptions issues of science subjects. These are authors of specialized publications in the Czech Republic and some foreign authors.
PrintDisplayed: 27/5/2024 04:53