ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ and Alžběta MÁLKOVÁ. Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka? (Project-based Learning or Integrated Thematic Education). In Projektové vyučování v přírodovědných předmětech. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?
Name (in English) Project-based Learning or Integrated Thematic Education
Authors ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ and Alžběta MÁLKOVÁ.
Edition Projektové vyučování v přírodovědných předmětech, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Projektová výuka; integrovaná tematická výuka; role učitele; role žáka, motivace
Keywords in English Project-based learning; integrated thematic education; role of teacher; role of student; motivation
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Changed: 22/3/2017 09:48.
Abstract
Přednáška na konferenci: Projektová výuka využívá skutečnosti, že projekt je pro žáky či studenty motivem sám o sobě. Projekt vychází z logiky životní reality, přispívá k individualizaci výuky a umožňuje vnitřní diferenciaci výuky. Zda je projektová výuka vhodnou metodou nebo lépe podle některých autorů formou vzdělávání i na vysoké škole by se mohly vést rozsáhlé diskuse. Následující text ukazuje využití a zhodnocení projektové výuky v přípravě budoucích učitelů na PedF MU v Brně. Hlavním přínosem této výuky je jednak napravit mnohé mylné představy o projektové výuce a zároveň seznámit studenty přírodovědných předmětů se všemi fázemi zpracování kvalitního projektu, jehož cílem je příprava a realizace integrované tematické výuky pro žáky prvního stupně základní školy.
Abstract (in English)
A conference lecture: The project-base education uses the fact that a project is the motive for students. The project-base education is based on the logic the realities of life, it contributes to individualize instruction and allows the internal differentiation of education. The project-based education is an appropriate method of education also at the university. This statement is part of an extensive debate. The following text shows the use of the project-based education in the training of future teachers at Masaryk University in Brno. The main benefit of this training is to rectify the most common misconceptions about the project-base education. We familiarize students with all stages of processing high-quality project, whose aim is the preparation and implementation of integrated thematic instruction for pupils at primary school.
PrintDisplayed: 30/5/2024 03:36