2016
Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie
ŠINDELKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁZákladní údaje
Originální název
Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie
Autoři
ŠINDELKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁ
Vydání
12. MIĘDZYNARODOWE SEMINARIUM DOKTORANCKIE Z ZAKRESU DYDAKTYKI CHEMII, 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
miskoncepce, prekoncepce, tříúrovňový didaktický test, dotazníkové šetření, žákovská kresba
Změněno: 22. 3. 2017 09:51, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková
Anotace
V originále
Na začátku výuky předmětu chemie k ní každý z žáků přistupuje s určitými představami o tématech, jež budou v rámci tohoto přírodovědného předmětu probírána. Tyto představy mohou být správné, ale i mylné. Svoji roli v těchto představách hraje názor spolužáků, kteří předmět chemie právě absolvují či jej již absolvovali, ale je zde také mnoho jiných činitelů, jež představy žáků o chemii a jejích tématech správně či mylně formují. Příspěvek se bude věnovat problematice miskoncepcí u žáků 8. ročníku základní školy ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie. Obsahem samotného příspěvku jsou nejčastěji využívané výzkumné metody pro diagnostiku miskoncepcí a prekoncepcí, jako jsou tříúrovňové didaktické testy, dotazníková šetření, rozhovory a v neposlední řadě analýza žákovské kresby. Všechny tyto metody v sobě ukrývají mnoho pozitivních i negativních stránek. Předložený příspěvek seznamuje s výše uvedenými metodami.