JANÍK, Tomáš, Vladislav MUŽÍK a Petr VLČEK. Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy. In Porubský, Š. et al. Premeny školského kurikula: slovenská a česká skúsenosť. Banská Bystrica: Belianum, 2016, s. 131-141. Mimo ediční řadu. ISBN 978-80-557-1092-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy
Název česky Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy
Název anglicky Implementig curricular reform in the Czech Republic: general issues in the light of Physical Education curriculum
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Vladislav MUŽÍK (203 Česká republika, domácí) a Petr VLČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Banská Bystrica, Premeny školského kurikula: slovenská a česká skúsenosť, od s. 131-141, 11 s. Mimo ediční řadu, 2016.
Nakladatel Belianum
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00088749
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-557-1092-1
Klíčová slova česky kurikulum; kurikulární reforma; tělesná výchova
Klíčová slova anglicky curriculum; curricular reform; Physical Education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 29. 3. 2017 14:53.
Anotace
V kapitole jsou analyzovány některé obecné problémy související s výzkumem implementace kurikulární reformy v České republice. Jedná se o zejména o problém kongruence, resp. implementační fidelity, jenž je ukazatelem završeného a věrného zavedení edukační změny do praxe. Na příkladu kurikula tělesné výchovy je vyloženo, s jakými problémy se v České republice tento proces potýkal.
Anotace anglicky
The chapter deals with general challenges of research of curriculum reform implementation in the Czech Republic. The issues of congruence, resp. implementation fidelity as indicators of successful implementation of educational change are discussed. The situation in the Czech Republic is analysed based on examples from Physical Education curriculum documented.
Návaznosti
GA15-05122S, projekt VaVNázev: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 00:27