GULOVÁ, Lenka and Markéta SEDLÁKOVÁ. Podderzhka dlya vklyucheniya v shkolu (Support for inclusion in school environment). 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podderzhka dlya vklyucheniya v shkolu
Name in Czech Podpora inkluze v prostředí škol
Name (in English) Support for inclusion in school environment
Authors GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Markéta SEDLÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2016.
Other information
Original language Russian
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Ukraine
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00093823
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Inkluze; škola; učitel; metody; techniky; prostřed;, hodnoty
Keywords in English Inclusion;school; teacher; methods; techniques; environment; values
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Changed: 23/3/2017 22:17.
Abstract
Ve dnech 28.-29.11 proběhly dva semináře na téma rozvoje inkluzivního vzdělávání v prostředí školy v Perejaslav Chmelnické národní pedagogické univerzitě Grigorije Skovorody k problematice inkluze a přípravy pedagogů. Seminářů se zúčastnilo 52 studentů, učitelů a akademických pracovníků. Součástí celodenního semináře bylo teoretické zakotvení tématu, cvičení, aktivity a prezentace jednotlivých témat, včetně příkladů dobré praxe s podporou inkluze ve školách. Významných tématem byla prezentace výzkumu v oblasti inkluze v ČR.
Abstract (in English)
During the days 28. – 29. of November, two seminars were held on the topic of inclusive education in school environment in Perejaslav Chemical National Pedagogical University Grigory Skovoroda, related to the issue of inclusion and training teachers. The seminars were attended by 52 students, teachers and academics. Part of the day-long seminar was a theoretical settling of topics, exercises, activities and presentations of individual topics, including examples of good practice with the support of inclusion in schools. Major topic was the presentation of research in areas of inclusion in the Czech Republic.
Links
MUNI/A/1216/2015, interní kód MUName: Vybrané oblasti sociální pedagogiky v pozornosti začínajících výzkumníků
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 29/5/2024 06:56