GULOVÁ, Lenka and Markéta SEDLÁKOVÁ. Podderzhka dlya vklyucheniya v shkolu (Support for inclusion in school environment). 2016. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Podderzhka dlya vklyucheniya v shkolu |
Name in Czech | Podpora inkluze v prostředí škol |
Name (in English) | Support for inclusion in school environment |
Authors | GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Markéta SEDLÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | 2016. |
Other information | |
---|---|
Original language | Russian |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Ukraine |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/16:00093823 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | Inkluze; škola; učitel; metody; techniky; prostřed;, hodnoty |
Keywords in English | Inclusion;school; teacher; methods; techniques; environment; values |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Changed: 23/3/2017 22:17. |
Abstract |
---|
Ve dnech 28.-29.11 proběhly dva semináře na téma rozvoje inkluzivního vzdělávání v prostředí školy v Perejaslav Chmelnické národní pedagogické univerzitě Grigorije Skovorody k problematice inkluze a přípravy pedagogů. Seminářů se zúčastnilo 52 studentů, učitelů a akademických pracovníků. Součástí celodenního semináře bylo teoretické zakotvení tématu, cvičení, aktivity a prezentace jednotlivých témat, včetně příkladů dobré praxe s podporou inkluze ve školách. Významných tématem byla prezentace výzkumu v oblasti inkluze v ČR. |
Abstract (in English) |
---|
During the days 28. – 29. of November, two seminars were held on the topic of inclusive education in school environment in Perejaslav Chemical National Pedagogical University Grigory Skovoroda, related to the issue of inclusion and training teachers. The seminars were attended by 52 students, teachers and academics. Part of the day-long seminar was a theoretical settling of topics, exercises, activities and presentations of individual topics, including examples of good practice with the support of inclusion in schools. Major topic was the presentation of research in areas of inclusion in the Czech Republic. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1216/2015, interní kód MU | Name: Vybrané oblasti sociální pedagogiky v pozornosti začínajících výzkumníků |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 29/5/2024 06:56