FIŠER, Zbyněk. Zdeněk Kožmín jako teoretik oboru tvůrčího psaní (Zdeněk Kožmín as a theorist of creative writing). Bohemica litteraria. Brno: Masarykova univerzita, 2016, vol. 19, No 2, p. 9-17. ISSN 1213-2144.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zdeněk Kožmín jako teoretik oboru tvůrčího psaní
Name (in English) Zdeněk Kožmín as a theorist of creative writing
Authors FIŠER, Zbyněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Bohemica litteraria, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1213-2144.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60205 Literary theory
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/16:00093859
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Zdeněk Kožmín; akademické psaní; didaktika tvůrčího psaní
Keywords in English Zdeněk Kožmín; Academic writing; Didactics of creative writing
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D., učo 1941. Changed: 18/1/2019 21:37.
Abstract
Studie sleduje přínos Kožmínovy práce Tvořivý sloh pro didaktiku tvůrčího psaní. Z. Kožmín chápe teorii a praxi tvůrčího psaní jako otevřený systém, který pomáhá pisatelům rozvíjet tvořivé myšlení a osobnost a zlepšuje jejich jazykové a komunikační kompetence s ohledem na recepci i produkci textu. Jedná se o metodologicky inovativní systém, jenž umožní chápat pedagogickou transformaci a aplikaci v intermediálním a kognitivistickém pojetí textu a psaní jako nástroj úspěšné komunikace o bytí člověka v současném světě.
Abstract (in English)
Zdeněk Kožmín regards the theory and practice of creative writing as an open didactic system, which helps the writers develop creative thinking, develop their personality, and enhance their language and communication competencies with regard to reception and production of text. It is a methodologically innovative system that enables the teacher’s pedagogical transformations and applications in an intermedial and cognitivist understanding of text and writing as tools of successful communication about human beings in the contemporary world.
PrintDisplayed: 28/5/2024 10:59