STŘELEC, Stanislav. K podpoře zdravého sociálního vývoje nadaných žáků. In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, s. 456-467. ISBN 978-80-210-8139-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K podpoře zdravého sociálního vývoje nadaných žáků
Název česky K podpoře zdravého sociálního vývoje nadaných žáků
Název anglicky To Support of Healthy Social Development of Gifted Students
Autoři STŘELEC, Stanislav.
Vydání první. Brno, ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. od s. 456-467, 12 s. 2015.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8139-0
Klíčová slova česky sociální zdraví; rozumové nadání; výzkumné poznatky; narušené vztahy; rizikové faktory; institucionální podpora
Klíčová slova anglicky social health; intellectually gifted children; research findings; disturbed relationships; risky factors; institutional support
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 13. 3. 2017 13:21.
Anotace
Žáci (děti) s mimořádným rozumovým nadáním mají ve školním i rodinném prostředí zpravidla nadstandardně náročné postavení. Na jednu stranu se setkávají s obdivem, pochvalou a uznáním, na druhou stranu to mohou být reakce nepochopení, závisti a odmítání. V této souvislosti jsou také vystaveni většímu riziku narušení přirozených sociálních vazeb se svým okolím. Studie se zabývá deskripcí a analýzou vybraných (našich a zahraničních) výzkumných poznatků, které mohou přispět k eliminaci nežádoucích vlivů a tendencí narušujících zdravý sociální vývoj nadaných dětí v průběhu jejich základního školního vzdělávání.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUNázev: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 17:47