2017
Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments
VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Nora JÁGEROVÁZákladní údaje
Originální název
Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments
Název česky
Vzdělávání, podpora a rehabilitace osob se zrakovým postižením
Autoři
VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Nora JÁGEROVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 140 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8456-8
Klíčová slova česky
vzdělávání; podpora; rehabilitace; zrakové postižení
Klíčová slova anglicky
Education; Support; Rehabilitation; Visual Impairment
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2018 11:42, Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
V originále
The publication focuses on the description of education and training for future careers, including retraining throughout life for individuals with visual impairments from birth to old age. Rehabilitation approaches for people with congenital and acquired visual impairment are also described, including the system assisting in their integration into society. The publication also includes a research section dealing with the role of an important factor in supporting successful education. The study provides an analysis of the assessment by five Czech mothers of children with visual and multiple disabilities. The results show in particular the importance of the factor of the child acceptance by the parents, coping with the disability and loss of life optimism.
Česky
Publikace se zaměřuje na popis vzdělávání a přípravy na budoucí povolání, včetně rekvalifikace, v průběhu celého života jedinců se zrakovým postižením, tedy od narození do seniorského věku. Popisovány jsou též rehabilitační přístupy k lidem s vrozeným i získaným zrakovým postižením, a systém pomoci při začlenění osob se zrakovým postižením do společnosti. Publikace obsahuje i výzkumnou část věnující se roli významného faktoru podporujícího úspěšné vzdělávání dětí s postižením. Studie přináší analýzu hodnocení této problematiky pěti českými matkami dětí se zrakovým a kombinovaným postižením. Z výsledků vyplývá zejména význam přijetí dítěte rodiči, vyrovnaní se s postižením dítěte a ztráty životního optimismu.