B 2017

Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad

BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad

Název česky

Podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do školy hlavního vzdělávacího proudu v České republice a v zahraničí

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí), Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka GAJZLEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, 198 s. 2017

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00096293

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8504-6

Klíčová slova česky

Žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluzivní škola; inkluzivní edukace; podpůrná opatření; tělesné postižení; narušená komunikační schopnost; informační a komunikační technologie; digitální technologie

Klíčová slova anglicky

Students with special educational needs; inclusive school; inclusive education; support measures; physical disability; speech disorder; information and communication technology; digital technology

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2018 14:53, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

The research monograph deals with support measures for students with special educational needs in inclusive schools. It is divided into six chapters with subchapters focused on a different view of determining support measures, which results from completed researches with pupils with physical disabilities in primary and secondary schools as well as speech disorders in primary schools and the use of ICT while teaching students with SEN. Attention is also paid to the methods of formation of an inclusive and individual teaching in addition to mentors' tasks while teaching and a comparison is made concerning the determination of supportive measures in the Czech Republic and abroad.

Česky

Výzkumná monografie se zabývá problematikou podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do inkluzivní školy. Je členěná do šesti kapitol se subkapitolami se zaměřením na různý pohled stanovení podpůrných opatření, který vyplývá z realizovaných výzkumů se žáky s tělesným postižením na základní a střední škole, s narušenou komunikační schopností na prvním stupni základní školy a využití ICT při vyučování žáků se SVP. Pozornost je věnována také metodám k tvorbě inkluzivního a individuálního vyučování a úkolům mentorů při učení a komparaci stanovení podpůrných opatření v České republice a v zahraničí.

Návaznosti

MUNI/A/1183/2016, interní kód MU
Název: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty