b 2017

Vliv římského práva na evropské právní myšlení – pocta Valentinu Urfusovi

ŽIDLICKÁ, Michaela, Tomáš CIPROVSKÝ a Petr DOSTALÍK

Základní údaje

Originální název

Vliv římského práva na evropské právní myšlení – pocta Valentinu Urfusovi

Autoři

ŽIDLICKÁ, Michaela, Tomáš CIPROVSKÝ a Petr DOSTALÍK

Vydání

2. vyd. Brno, Elportál, 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učebnice

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

ISSN

Klíčová slova česky

římské právo; právní historie; právní myšlení; Valentin Urfus

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2019 13:22, Mgr. Petra Baštářová

Anotace

V originále

Výuková publikace Vliv římského práva na evropské právní myšlení – pocta Valentinu Urfusovi je primárně určena studentům stejnojmenného volitelného předmětu (PrF:MV402K). Zabývá se zkoumáním tématu tzv. „veřejnoprávní recepce“ římského práva, umožňuje pochopení základního proudu evropského právního vývoje, jehož vyvrcholením je podoba současného právního státu. Výukový text má přiblížit zájemcům historické procesy, které profesor Valentin Urfus vědecky analyzoval, popsal a uvedl do souvislostí na úrovni vysoce vědecké a filosofické, přičemž Urfusův výzkum je zde uzpůsoben pedagogickým účelům. Výuková pomůcka je také dostupná ve verzi pro mobilní zařízení (epub).

Anglicky

The textbook “Roman Law and its Impact on the European Legal Thought – A Tribute to Valentin Urfus” is primarily aimed at students of the optional course bearing the same name (PrF:MV402K). It examines the phenomenon of “reception of Roman law” in the area of public law; and enables understanding of main developmental features of European legal thinking that resulted into the form of present legal state. The textbook gives a guidance how to understand historical development that was analysed, described and put in context by professor Valentin Urfus; results of his research, that are of high scientific and philosophical quality, are presented in a manner adjusted to educational purposes.