Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1375793, author = {Šeďová, Klára and Šalamounová, Zuzana}, article_location = {Praha}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.2}, keywords = {dialogic teaching; productive culture of teaching and learning; classroom communication; action research}, language = {cze}, issn = {1366-4530}, journal = {Orbis Scholae}, title = {Dialogické vyučování jako realizace produktivní kultury vyučování a učení v literární výchově : jak iniciovat a udržet změnu}, url = {http://www.orbisscholae.cz/archiv/2016/2016_2_02.pdf}, volume = {10}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1375793 AU - Šeďová, Klára - Šalamounová, Zuzana PY - 2016 TI - Dialogické vyučování jako realizace produktivní kultury vyučování a učení v literární výchově : jak iniciovat a udržet změnu JF - Orbis Scholae VL - 10 IS - 2 SP - 47-69 EP - 47-69 PB - Karolinum SN - 13664530 KW - dialogic teaching KW - productive culture of teaching and learning KW - classroom communication KW - action research UR - http://www.orbisscholae.cz/archiv/2016/2016_2_02.pdf L2 - http://www.orbisscholae.cz/archiv/2016/2016_2_02.pdf N2 - V této studii aplikujeme koncept kultury vyučování a učení na data, která jsme získali ve výuce literární výchovy na 2. stupni základní školy. Šlo o projekt akčního výzkumu, v němž se participující učitelé učili měnit své výukové postupy směrem k dialogickému vyučování. V předchozích studiích jsme prokázali, že u zúčastněných učitelů došlo k prokazatelné změně ve způsobu výuky, v tomto příspěvku se soustředíme na otázku, jak tato změna probíhala a čím byla podmíněna. Dialogické vyučování chápeme jako jednu z možných realizací produktivní kultury vyučování a učení, a proto změnu, která u participujících učitelů nastala, popisujeme jako změnu kulturní. Prezentujeme dvě kazuistiky, které dokládají, že proces změny není lineární, nýbrž probíhá ve fázích s různou vývojovou dynamikou. Aby byla změna úspěšná, musí dojít k usouladění různých prvků kulturního systému, jenž je tvořen indikátory dialogického vyučování, principy dialogického vyučování a vyučovacími metodami. ER -
ŠEĎOVÁ, Klára a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Dialogické vyučování jako realizace produktivní kultury vyučování a učení v literární výchově : jak iniciovat a udržet změnu. \textit{Orbis Scholae}. Praha: Karolinum, 2016, roč.~10, č.~2, s.~47-69. ISSN~1366-4530. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.2.
|