C 2016

Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky

KOPEČNÝ, Petr a Eva MINÁŘOVÁ

Základní údaje

Originální název

Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky

Název česky

Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky

Název anglicky

Manifestation of a Pragmatic Language Level in Children in the Last Year before their Compulsory Education

Autoři

KOPEČNÝ, Petr a Eva MINÁŘOVÁ

Vydání

první. Brno, Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, od s. 271-284, 14 s. 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8508-4

Klíčová slova česky

komunikace; komunikační kompetence; předškolní věk; jazykové roviny; pragmatická jazyková rovina

Klíčová slova anglicky

communicative competencies; preschool age; language levels; pragmatic language level

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2017 23:02, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole jsou představeny výsledky analýzy zaměřené na komunikační projevy v pragmatické jazykové rovině u dětí před nástupem povinné školní docházky. Text předkládá teoretické poznatky o komunikaci, o klíčových kompetencích v předškolním vzdělávání, o jazykových rovinách se zaměřením na pragmatiku a o nárocích kladených na dítě předškolního věku. Výsledky šetření kvantitativní povahy vypovídají o sociálním užití komunikačních schopností dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu v Jihomoravském kraji.

Anglicky

The chapter presents the results of the analysis focused on the communication behavior in pragmatic language level in children before their compulsory school attendance. The text presents the theoretical knowledge about communication, key competencies in preschool education, language levels, with a focus on pragmatics and demands on preschool child. The results of the quantitative survey indicate the social use of communication skills of children in regular kindergarten in South Moravian Region.

Návaznosti

MUNI/A/0989/2015, interní kód MU
Název: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty