2016
Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky
KOPEČNÝ, Petr a Eva MINÁŘOVÁZákladní údaje
Originální název
Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky
Název česky
Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky
Název anglicky
Manifestation of a Pragmatic Language Level in Children in the Last Year before their Compulsory Education
Autoři
KOPEČNÝ, Petr a Eva MINÁŘOVÁ
Vydání
první. Brno, Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, od s. 271-284, 14 s. 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8508-4
Klíčová slova česky
komunikace; komunikační kompetence; předškolní věk; jazykové roviny; pragmatická jazyková rovina
Klíčová slova anglicky
communicative competencies; preschool age; language levels; pragmatic language level
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2017 23:02, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
V originále
V kapitole jsou představeny výsledky analýzy zaměřené na komunikační projevy v pragmatické jazykové rovině u dětí před nástupem povinné školní docházky. Text předkládá teoretické poznatky o komunikaci, o klíčových kompetencích v předškolním vzdělávání, o jazykových rovinách se zaměřením na pragmatiku a o nárocích kladených na dítě předškolního věku. Výsledky šetření kvantitativní povahy vypovídají o sociálním užití komunikačních schopností dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu v Jihomoravském kraji.
Anglicky
The chapter presents the results of the analysis focused on the communication behavior in pragmatic language level in children before their compulsory school attendance. The text presents the theoretical knowledge about communication, key competencies in preschool education, language levels, with a focus on pragmatics and demands on preschool child. The results of the quantitative survey indicate the social use of communication skills of children in regular kindergarten in South Moravian Region.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MU |
|