KOPEČNÝ, Petr a Eva MINÁŘOVÁ. Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky. In Bočková, B., Vítková, M. et al. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 271-284. ISBN 978-80-210-8508-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky
Název česky Projevy v pragmatické rovině jazyka u dětí v posledním roce před zahájením povinné školní docházky
Název anglicky Manifestation of a Pragmatic Language Level in Children in the Last Year before their Compulsory Education
Autoři KOPEČNÝ, Petr a Eva MINÁŘOVÁ.
Vydání první. Brno, Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, od s. 271-284, 14 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8508-4
Klíčová slova česky komunikace; komunikační kompetence; předškolní věk; jazykové roviny; pragmatická jazyková rovina
Klíčová slova anglicky communicative competencies; preschool age; language levels; pragmatic language level
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D., učo 221806. Změněno: 21. 3. 2017 23:02.
Anotace
V kapitole jsou představeny výsledky analýzy zaměřené na komunikační projevy v pragmatické jazykové rovině u dětí před nástupem povinné školní docházky. Text předkládá teoretické poznatky o komunikaci, o klíčových kompetencích v předškolním vzdělávání, o jazykových rovinách se zaměřením na pragmatiku a o nárocích kladených na dítě předškolního věku. Výsledky šetření kvantitativní povahy vypovídají o sociálním užití komunikačních schopností dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu v Jihomoravském kraji.
Anotace anglicky
The chapter presents the results of the analysis focused on the communication behavior in pragmatic language level in children before their compulsory school attendance. The text presents the theoretical knowledge about communication, key competencies in preschool education, language levels, with a focus on pragmatics and demands on preschool child. The results of the quantitative survey indicate the social use of communication skills of children in regular kindergarten in South Moravian Region.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUNázev: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 15. 7. 2024 17:21