D 2017

What are Science Teacher’s Ideas about the Universe? (AIP)

NOVOTNÝ, Jan a Jindřiška SVOBODOVÁ

Základní údaje

Originální název

What are Science Teacher’s Ideas about the Universe? (AIP)

Název česky

Jaké jsou představy přírodovědných učitelů o vesmíru?

Autoři

NOVOTNÝ, Jan (203 Česká republika, domácí) a Jindřiška SVOBODOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Melville (USA), AIP Conference Proceedings, od s. 2045-2048, 4 s. 2017

Nakladatel

American Institute of Physics

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00096368

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-0-7354-1472-3

ISSN

UT WoS

000404290700032

Klíčová slova česky

miskoncepce

Klíčová slova anglicky

Cosmology; Science Teaching; Misconceptions

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2018 14:08, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The new cosmological discoveries over the past two decades have a great impact on physics. We have prepared a new university course The Introduction to Cosmology available for students without deeper math background. The results of research study and the cosmology lecturers' experiences in two years are presented. We have prepared a questionnaire and the case study to find out how students think about the Universe, how they can accept cosmology theoretical ideas. Then we use it for design follow-up activities that help students to improve their understanding. We have observed the students’ views on the presented science concept and on the nature of scientific knowledge. We have prepared a questionnaire to find out how students can accept theoretical ideas. This survey was designed especially for future and contemporary science teachers. Then we use the obtained results for design follow-up activities that help students to improve their understanding. Finally the most frequented cosmology misconceptions are discussed.

Česky

Nové kosmologické objevy za poslední dvě desetiletí mají velký vliv na fyziku. Připravili jsme nový univerzitní kurz Úvod do kosmologie dostupný i pro studenty bez hlubšího matematického zázemí. V příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumné studie a zkušenosti lektorů za dva roky. Připravili jsme dotazník a případovou studii, abychom zjistili, co si studenti myslí o vesmíru, jak mohou přijímat kosmologické teoretické myšlenky. Pak jej používáme pro návrh následných aktivit, abychom pomohli studentům zlepšit jejich porozumění obtížným partiím. Zaznamenali jsme názory studentů na povahu kosmologických vědeckých poznatků. Připravili jsme dotazník, abychom zjistili, jak studenti přijímají teoretické koncepty.Průzkum byl navržen speciálně pro budoucí a současné učitele přírodních věd. Získané výsledky budou dále zužitkovány. V závěru práce jsou diskutovány nejčastější miskoncepce v kosmologii.

Přiložené soubory

WhatTeachersCosmologyRackovaDolina.ppt
Požádat o autorskou verzi souboru