ILIFFE, Steve, Jane WILCOCK, Michal SYNEK, Radek CARBOCH, Dana HRADCOVÁ a Iva HOLMEROVÁ. Case management for people with dementia and its translations : A discussion paper. Dementia: The International Journal of Social Research and Practice. London: SAGE Publications, 2019, roč. 18, č. 3, s. 951-969. ISSN 1471-3012. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/1471301217697802.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Case management for people with dementia and its translations : A discussion paper
Název česky Case management pro lidi žijící s demencí a jeho překlady : Diskusní stať
Autoři ILIFFE, Steve, Jane WILCOCK, Michal SYNEK, Radek CARBOCH, Dana HRADCOVÁ a Iva HOLMEROVÁ.
Vydání Dementia: The International Journal of Social Research and Practice, London, SAGE Publications, 2019, 1471-3012.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 1.874
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1177/1471301217697802
UT WoS 000464525300008
Klíčová slova česky case management, demence, fludní technologie, překlad metody case managementu
Klíčová slova anglicky case management, dementia, fluid technology, interessement, translation of case management
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 4. 10. 2021 13:49.
Anotace
Case management is generally seen as a way to provide efficient, cost-saving person-centred care for people with dementia by connecting together fragmented services, but the available evidence in favour of its merits is often considered inconclusive, unclear and sketchy. This discussion paper investigates the evidence of the benefit of case management for people with dementia and explores the complexity of the concept and the experiences of its implementation. It offers a comprehensive framework for conceptualising various types of case management and asks the question: who can be a case manager? Building on examples from three European countries it addresses the problem of the expansion and adoption of the case management method. It compares the conventional model of diffusion of innovation with the ideas of interessement and co-constitution and envisions a successful model of case management as a fluid technology that is both friendly and flexible, allowing it to adapt to different settings and systems.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 05:08