BALOUN, Ladislav a Hana VÁLKOVÁ. Dotazovací techniky orientované na vnímání integrace v tělesné výchově (přehledová studie). Tělesná kultura. 2017, roč. 40, č. 1, s. 1-13. ISSN 1211-6521. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dotazovací techniky orientované na vnímání integrace v tělesné výchově (přehledová studie).
Název anglicky Interrogation techniques focused on perceptions of inclusion in physical education (review study)
Autoři BALOUN, Ladislav a Hana VÁLKOVÁ.
Vydání Tělesná kultura, 2017, 1211-6521.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Doi http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015
Klíčová slova anglicky review study, attitude scale, Faculty of Physical Culture, integration, physical education
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Roučová, DiS., učo 169540. Změněno: 23. 4. 2018 13:51.
Anotace
Předkládaný příspěvek podává přehled o systematickém zkoumání postojů učitelů, studentů tělesné výchovy a intaktních žáků na základních školách ve vztahu k integrované tělesné výchově (TV) na FTK UP v Olomouci v letech 1994 – 2014. Pro sběr dat byla užita analýza dokumentů, konkrétně analýza bakalářských a magisterských závěrečných prací absolventů FTK UP. V práci musela být využita postojová škála PEATH, ATIPDPE, nebo dotazník CAIPE-CZ. Kvalifikační práce byly vyhledávány v elektronickém katalo¬gu Knihovny Univerzity Palackého v Olomouci v dubnu 2014 za využití šesti klíčových slov – integrace, tělesná výchova, postoje, ATIPDPE, CAIPE, PEATH. Daným požadavkům vyhovovalo celkem 20 závěrečných kvalifikačních prací (16 magisterských a 4 bakalářské). Postojovou škálu ATIPDPE aplikovalo 7 kvalifikačních pra¬cí (2 bakalářské a 5 magisterských), dotazník CAIPE-CZ 10 kvalifikačních prací (2 bakalářské a 8 magisterských) a postojovou škálu PEATH pak 3 magisterské práce. Přehledová studie významně podpořila kontaktní teorii – názory či postoje je možné ovlivňovat pouze v kontaktu s reálnou situací.
Anotace anglicky
The purpose of this article is to build on the systematic exploration of the attitudes of teachers, students of physical education and intact pupils toward inclusion process at primary schools at the Faculty of Physical Culture in Olomouc since the 90s of the 20th century. Summarization of the characteristics of the questionnaires which find attitudes in relation toward inclusion in phys¬ical education. Description of results of bachelor and master theses which were conducted on Faculty of Physical Culture. Analysis of document (bachelor and master theses) was used for data collection. All thesis in which was worked with attitude scales PEATH, ATIPDPE or CAIPE-CZ were included to the study. We used six keywords – integration, physical education, attitudes, ATIPDPE, CAIPE, PEATH. We included 20 theses to the study (4 bachelors and 16 masters). ATIPDPE scale was adminis¬tered in 7 theses (2 bachelors and 5 masters), CAIPE-CZ was administered in 10 theses (2 bachelor and 8 master), PEATH scale was administered in 3 master theses. This review study supported the contact theory, which says that opinions or attitudes could be influenced only in contact with the real situation.
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 17:12