B 2017

Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi

Název anglicky

Teacher in Preschool Education and Preparation for the Profession

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První. Brno, 253 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43, 2017

Nakladatel

Munipress

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00096385

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8475-9

Klíčová slova česky

Předškolní vzdělávání; učitel mateřské školy; kvalita; reflexe; sebereflexe; přípravné vzdělávání; videostudie; kvalitativní výzkum.

Klíčová slova anglicky

Pre-school education; pre-school teacher; quality; reflection; self-reflection; preparatory teacher training; video-study; qualitative research.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2018 15:37, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Jádrem monografie se stává téma kvality práce učitele mateřské školy především v souvislosti s kvalifikačními požadavky na tuto profesi. Hledá odpovědi na otázky: Co charakterizuje profesi učitele MŠ v současnosti a jaká je její perspektiva? Jak koncipovat přípravné vzdělávání, aby byli učitelé mateřských škol skutečnými odborníky na vzdělávání v měnících se podmínkách? Při hledání odpovědí na uvedené otázky autorka využívá přehledové studie dosavadních empirických zjištění k tomuto tématu v komparaci se zahraničními zkušenostmi. Presentuje výsledky výzkumných šetření zaměřených na zkoumání reflexe jako růstové kompetence v přípravném vzdělávání a sledování schopnosti sebe/reflexe v souvislosti s pedagogickým výkonem učitelů mateřských škol ve vybraných aspektech.Publikace vyšla i v on-line verzi s ISBN 978-80-210-8476-6.

Anglicky

The key theme of this monography is the quality of the work of a pre-school teacher mainly in connection with the qualification requirements for this profession. It is looking for answers for the following questions: What characterises the profession of a contemporary pre-school teacher and what is the perspective? How to set up the preparatory teacher training to make pre-school teachers real experts in the field of education and in the ever changing circumstances? When looking for the above stated answers that author uses review study of the empirical findings in this field so far in comparison with the experience gained abroad. The author presents the results of the research focused on reflection as a growth competence in the preparatory teacher training and monitoring of the capability of self/reflection in connection with the teaching performance of pre-school teachers in the selected aspects. The publication was published in the online version ISBN 978-80-210-8476-6.