DOKULIL, Miloš. „Primární“ těžiště ke zdraví žáka je v učiteli (The “Primary“ Focus Towards the Pupil‘S Health has Been Grounded in the Teacher). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 44-54. ISBN 978-80-210-8139-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name „Primární“ těžiště ke zdraví žáka je v učiteli
Name in Czech „Primární“ těžiště ke zdraví žáka je v učiteli
Name (in English) The “Primary“ Focus Towards the Pupil‘S Health has Been Grounded in the Teacher
Authors DOKULIL, Miloš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. p. 44-54, 11 pp. 2015.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00094057
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8139-0
Keywords (in Czech) inkluze; metylace; exponenciála (vědy); sebekontrola; vstřícnost; výkonnost (mechanicky); psychofyzické zdraví;
Keywords in English inclusion; methylation; exponential (of science); self-control; helpfulness; efficiency (mechanically); psychophysical health;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Ing. Miloslav Dokulil, DrSc., učo 1013. Changed: 6/4/2017 09:49.
Abstract
Prioritním cílem učitele není známkování žáků. Musí mít k žákům přátelský vztah. Problém je ale i vzájemný.
Abstract (in English)
inclusion; methylation; exponential (of science); self-control; helpfulness; efficiency (mechanically); psychophysical health;
Links
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUName: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 18/9/2024 23:31