2017
How to Get Taxpayers to Pay Local Charges
RADVAN, MichalZákladní údaje
Originální název
How to Get Taxpayers to Pay Local Charges
Název česky
Jak přimět poplatníky platit místní poplatky
Autoři
RADVAN, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, The Financial Law towards Challenges of the XXI Century, od s. 340-348, 9 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50501 Law
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14220/17:00096438
Organizační jednotka
Právnická fakulta
ISBN
978-80-210-8516-9
UT WoS
000405243700026
Klíčová slova česky
daň; daňové právo; místní poplatek; sankce; reklama
Klíčová slova anglicky
Tax; tax law; local charge; sanction; promotion; advertising
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2018 00:58, Mgr. Petra Georgala
V originále
Why taxpayers are not paying the taxes? Maybe some do not want to. Maybe some do not have money to pay. Maybe some are not apprehensive about sanctions. Moreover, some of them even do not know they are obliged to pay. This article deals with the last two issues: sanctions in local charges and promotion of local charges. As there is no classification of sanctions in tax law in the Czech Republic, it is necessary to describe and analyze the law in this area and compare de lege lata regulation with the intended amendments. The second part of the article is focused on how local charges are promoted by State or local self-government units, or how local charges should be promoted, while using the analytical method. This is the aim of the paper. The hypothesis to be confirmed or disproved is that the promotion of local charges is not adequate to get taxpayers to pay local charges (on time, in correct amount, at all). Finally using the synthesis of gained knowledge the best tax promotion mix is presented.
Česky
Proč poplatníci neplatí daně? Možná někteří nechtějí. Možná někteří nemají peníze, aby zaplatili. Možná se někteří nebojí sankcí. Možná dokonce někteří ani neví, že by platit měli. Článek se zabývá právě posledními dvěma oblastmi: sankcemi v oblasti místních poplatků a "reklamou" na místní poplatky. Protože v České republice neexistuje klasifikace sankcí v daňovém právu, je nezbytné popsat a analyzovat právní regulaci v dané oblasti a porovnat regulaci de lege lata s připravovanými novelizacemi. Druhá část příspěvku je pak zaměřena na to, jak jsou místní poplatky propagovány státem a územními samosprávnými celky, či jak by propagovány býti měly, přičemž je využito analytické metody. To je také cílem příspěvku. Hypotéza, kterou článek potvrdí či vyvrátí, uvádí, že stávající propagace místních poplatků není dostatečná k tomu, aby poplatníci platili místní poplatky (řádně a včas). Nakonec, za využití syntézy získaných znalostí, je navržen nejlepší propagační mix.
Návaznosti
MUNI/A/1359/2016, interní kód MU |
|