2017
Clustering and switching on verbal and nonverbal fluency in patients with schizophrenia [poster]
VÍCHOVÁ, Monika a Tomáš URBÁNEKZákladní údaje
Originální název
Clustering and switching on verbal and nonverbal fluency in patients with schizophrenia [poster]
Název česky
Clusterování a přepínání v testu verbální a neverbální fluence u pacientů se schizofrenním onemocněním
Autoři
VÍCHOVÁ, Monika a Tomáš URBÁNEK
Vydání
25th European Congress of Psychiatry EPA 2017, Florence, Italy, 2017
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
verbální fluence; neverbální fluence; exekutivní funkce; slovní zásoba; schizofrenie; diagnostika
Klíčová slova anglicky
verbal fluency; nonverbal fluency; executive functions; vocabulary; schizophrenia; diagnosing
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 21. 1. 2018 09:32, Mgr. et Mgr. Monika Mrázková, Ph.D.
V originále
In our study we focus on the extent of the occurrence of clustering and switching during fluency task in patients with schizophrenia (SZ). The previous studies found that both switching and clustering were affected in patients with SZ – there were more switches and less clustering. However, it is not clear, whether it is caused by the impairment of executive functions or is related to poor vocabulary. The main goal of our study is to clarify what causes clustering and switching, therefore not only verbal fluency was examined, but also nonverbal. This poster presents mainly the methodology, specifically how the clusters and switches were counted and preliminary results from pilot study.
Česky
V naší studii se zabýváme mírou výskytu clusterování a přepínání během testu fluence u pacientů se schizofrenií. Předešlé studie ukázaly narušení jak v přepínání tak ve clusterování u pacientů se schizofrenií – tito měli více přepnutí a méně objemné clustery. Nicméně, není doposud jasné, zda tento slabý výkon je důsledkem narušení exekutivních funkcí nebo se spojuje s oslabenou slovní zásobou. Hlavním cílem naší studie je co tento slabý výsledek způsobuje, a proto osobám ve vzorku nebyla administrována pouze metoda verbální fluence, ale také neverbální fluence. Tento poster prezentuje zejména metodologii naší studie, hlavně jak byly počítány clustery a přepínání, a také předběžné výsledky pilotní studie.